El 12 de juliol de 1980 el Diari de Sabadell informava de la finalització dels treballs de restauració i neteja de la CAPELLA DE SANT NICOLAU, que havien fet treballadors de l'Ajuntament amb l'ajut d'un grup de 18 alumnes de 1er i 2n de BUP de l'Institut Sant Julià. A més de refer nombrosos desperfectes a les parets exteriors de l'edifici, es van cobrir les tombes exteriors (algunes de l'època visigòtica) i es va escometre la neteja interior. Van ser dues setmanes de feina en les quals els alumnes van aprendre a cuidar aquest element arquitectònic de la mà dels experts.
El 13 de juliol de 1980 la cèlebre humorista i actriu catalana MARY SANTPERE (1913-1992) oferia una de les seves actuacions a la sala Concor de Sabadell, al carrer de Sant Cugat. De fet, oferiria actuacions durant tota una setmana, una mostra del poder de convocatòria d'una artista que era coneguda com la “Reina del Paral·lel” i que havia desenvolupat la seva carrera al teatre i al cinema, sempre en el gènere de la comèdia.
Mary SantpereEl juliol de 1980 l'ACADÈMIA DE BELLES ARTS de Sabadell renovava la seva direcció i un col·lectiu format per tres persones substituïa la figura del president. El triumvirat format per Magda Balaguer, Josep Alavedra i Josep Domènech assumia la direcció i es disposava a encarar el centenari de la fundació de l'entitat. Entre els projectes immediats hi havia una reestructuració de les quatre sales d'exposició de l'Acadèmia i la creació d'una aula de fotografia.
Acadèmia de Belles Arts