PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Servei de préstec

· Cal tenir el carnet per endur-nos documents a casa?

Sí, és imprescindible.

· Podem utilitzar el carnet d’una altra persona?

No. El carnet és personal i intransferible.

En casos excepcionals, per malaltia o perquè la persona no pot accedir físicament a la biblioteca, es  permetrà treure els documents amb el carnet d’una altra persona, prèvia autorització.

· Quants documents es poden tenir en préstec?

El carnet d'usuari de les Biblioteques de Sabadell permet tenir en préstec fins a 30 documents:15 llibres i/o revistes, 6 DVD i 9 CD i altres suports multimèdia durant 30 dies.

· On podem consultar els documents que tenim en préstec?

Dins de El meu compte, al catàleg Aladí.

· Es poden renovar els documents?

Es poden demanar fins a 3 pròrrogues sempre i quan cap altre usuari hagi reservat aquell document.

Les pròrrogues es poden sol·licitar: presencialment, per telèfon o via Internet des de El meu compte.

· Es poden reservar documents?

Només es poden reservar els documents que estan prestats. Per fer la reserva d’un document cal que us adreceu al personal de la biblioteca o també es pot fer per Internet a El meu compte.

· Podem demanar un document que es troba en una altra biblioteca de Sabadell?

Sí. Mitjançant el servei de préstec interbibliotecari municipal us heu d’adreçar a la biblioteca més propera i demanar-lo al taulell perquè us el portin, en el termini d’entre 3 i 7 dies.

També podeu fer una "Reserva a sala"; això vol dir que si truqueu a la biblioteca que té el document, us el poden guardar un dia i el podeu anar a recollir directament.

Podeu demanar documents en qualsevol format (llibres, revistes, CD’S, DVD’S i Blu-ray).

Aquest servei és gratuït.

· Podem demanar un document que es troba en una biblioteca fora de Sabadell?

Sí, mitjançant el servei de Préstec Interbibliotecari. Us heu d’adreçar a la biblioteca més propera i abonar el preu públic corresponent per cada document sol·licitat.

El temps d’arribada és aproximadament de dues setmanes.

· Podem retornar els documents fora de l’horari de la biblioteca?

A l’exterior de cada una de les biblioteques de Sabadell, trobareu bústies de retorn de documents que funcionen les 24 hores del dia, excepte períodes de vacances.

· Hem de retornar els documents a la mateixa biblioteca on els hem agafat?

Podeu retornar-los a qualsevol de les biblioteques de la ciutat de Sabadell.

Si us han portat un llibre de fora de Sabadell, mitjançant el servei de préstec interbibliotecari, l’haureu de retornar a la biblioteca que us hagi facilitat aquest servei.

Si retorneu un llibre que heu agafat en una biblioteca fora de Sabadell, haureu de pagar 1,50 € en concepte de despeses de transport.

· Quines són les sancions dels documents tornats fora de termini?

Si torneu el document més tard de la data de retorn es penalitzarà 1 punt per document i dia de retard. Per cada 50 punts de penalització, el sistema informàtic us bloquejarà durant 15 dies sense poder utilitzar el servei.

Accés a les biblioteques i carnet

· Qui pot utilitzar la biblioteca?

L’accés a la biblioteca és lliure i gratuït per a tothom. Per fer ús de determinats serveis, com ara el de préstec o internet, cal que tingueu el carnet de la biblioteca.

· Què necessitem per fer-nos el carnet de biblioteca?

Únicament, la presentació del DNI/NIE o passaport. Els menors de 14 anys necessiten la fotocòpia del DNI/NIE i una autorització signada del pare, mare o tutor legal. Si els menors disposen de DNI/NIE també cal que el portin.

El carnet és gratuït.

· Per a quines biblioteques ens serveix el carnet?

El carnet és vàlid per a totes les biblioteques públiques de Catalunya.

· Quins serveis podem gaudir amb el carnet?

El carnet permet utilitzar aquells serveis de la biblioteca que necessitin identificació: préstec de documents, reserva d’ordinadors d’Internet, inscripció a cursos i tallers o fer tràmits en línia a El meu compte.

· Hem perdut el carnet de la biblioteca: què hem de fer?

En cas de pèrdua del carnet, cal comunicar-ho a la biblioteca. Haureu de lliurar-los el vostre DNI/NIE o passaport i 1 € i us en faran un duplicat.

Si us l’han robat i presenteu la denúncia, us faran un duplicat del carnet de manera gratuïta.

Fons i col·leccions

· Com podem saber on es troben els documents a la biblioteca?

A través del catàleg Aladí, fent una cerca bàsica o avançada.

· Com podem trobar les últimes novetats que han arribat a la biblioteca?

Ho podeu consultar a la pàgina de Novetats del catàleg Aladí.

· Ens agradaria proposar una compra. Com ho podem fer?

Podeu fer-ho omplint el full de sol·licitud a la pàgina Proposa una compra del catàleg Aladí.

· Les biblioteques accepten donacions de documents?

Sí que n’accepten. Existeixen els Criteris generals d’acceptació de donatius en què s’expliquen quins documents s’accepten i quins criteris han de complir.

· Hem perdut o hem fet malbé un document de la biblioteca. Què hem de fer?

En aquests casos n’haureu de comprar un exemplar. No s’accepten pagaments en metàl·lic.

Si el document ja no es troba al mercat, el personal de la biblioteca us indicarà quin document de característiques semblants heu de comprar.

Activitats a les biblioteques

· On podem consultar les activitats adreçades a públic infantil?

Als taulells de les biblioteques trobareu fullets amb l’agenda d’activitats. També ho podeu consultar al nostre web i a les diferents xarxes socials que tenim (Facebook i Twitter).

· On podem consultar les activitats adreçades a públic juvenil i adult?

Als taulells de les biblioteques trobareu fullets amb l’agenda d’activitats. També ho podeu consultar alnostre web i a les diferents xarxes socials que tenim (Facebook i Twitter).

· Podem rebre les activitats que es fan a la nostra biblioteca per correu electrònic?

Si encara no rebeu el butlletí InfoBiMS de les Biblioteques Municipals de Sabadell, us podeu donar d'alta a través de la pàgina de subscripció. Podeu escollir rebre el butlletí d'una o vàries biblioteques.