PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Plastihistòria de la ciència

 
A qui s'adreça:
Alumnes d’educació primària, ESO, batxillerat, formació professional i escoles d'adults.
 
Descripció:
L’exposició “Plastihistòria de la Ciència” consisteix en vint diorames fets amb plastilina que representen alguns dels moments històrics d’un descobriment científic o el propi inventor del descobriment.
En els esmentats diorames es recullen totes les disciplines de la ciència (física, química, matemàtica, medicina, genètica, biologia, astrologia, etc.).  

Aquesta activitat s’ofereix amb diferents opcions, tal i com es mostra a continuació:
    Proposta 1: Visita guiada (tots els cursos)
•    Proposta 2: Visita guiada + Taller d’Autòmats (Primària). En aquest taller els alumnes podran construir un autòmat a l’hora que aprendran les peces i mecanismes que els fan funcionar.
•    Proposta 3: Visita guiada + Taller de Matemàtiques (Primària i Secundària). Es pot triar entre el taller Geometria en 2D i 3D (Primària) i el taller L’estratègia ho és tot (Secundària). Geometria en 2D i 3D: el taller tractarà el pas d’una figura geomètrica en dues dimensions a les tres dimensions. L’estratègia ho és tot: l’activitat consisteix en resoldre cinc reptes d’estratègia diferents en grup que posen a prova els nois i noies. No tot és blanc o negre.
•    Proposta 4: Visita guiada + Taller ADN (3r, 4t ESO i 1r Batxillerat). En aquest taller es proposa investigar l’estructura de l’ADN, conèixer els seus components i el seu funcionament.

 Objectius:
- Conèixer i valorar de manera crítica la contribució de la ciència i la tecnologia en el canvi de les condicions de vida.
- Promoure l'automotivació i el pensament creatiu mitjançant la presentació d’eines noves i formes flexibles (construcció, deducció i resolució de problemes) (Proposta 2).
- Desenvolupar les competències matemàtiques bàsiques: iniciar-se en la resolució de problemes que requereixin la realització d’operacions elementals de càlcul, adquirir coneixements geomètrics i estimacions, i ser capaç d’aplicar-los a les situacions de la vida quotidiana (Proposta 3).
- Aplicar l’estructura i funcionament de l’ADN amb els seus processos cel·lulars (Proposta 4).
 
Competències bàsiques:
- Competència matemàtica
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: de setembre a desembre de 2018, en horari a convenir
Durada: 1 hora o 2 hores segons proposta
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe o 2 grups classe segons proposta
Lloc de realització: Espai Cultura - Fundació Sabadell 1859, c. d’en Font núm. 25. Sabadell
Cost: 40 € per activitat (1h) o 80 € per 2 activitats (2h). Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn.
 
Inscripció:
 
Informació:
Espai Cultura
Persona de contacte: Mont Callarisa
Telèfon: 93 725 95 22, extensió 2 (de 15h a 20:30 h. de dimarts a divendres)
Correu electrònic:  visitesec@fundaciosabadell.cat
 
Organització
Fundació 1859 Caixa Sabadell

 

ImprimeixCorreu-e