PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Flipart - Els oficis de les arts

A qui s'adreça: 
Alumnes de 4t d'ESO, batxillerat i formació professional.
 
Descripció:
Els Oficis de les Arts és una activitat del programa FlipArt de la Diputació de Barcelona que té com a objectiu donar a conèixer unes quantes professions que hi ha darrere el teló i que fan possible la posada en escena dels espectacles.
Amb l’activitat «Els oficis de les arts», convidem un professional artístic al centre docent per realitzar una sessió de dues hores amb les opcions següents:
A. Es tracta d’una xerrada en la qual un professional artístic explica als alumnes la seva trajectòria, la seva formació, els seus reptes i processos de creació del seu ofici. (Per aquesta sessió és necessari l’apartat de material.)
B. Es tracta de fer un assessorament tècnic d’un dels oficis d’escenografia; vestuari; caracterització i maquillatge;il·luminació, imatge i so, a aquells centres que estiguin desenvolupant un projecte escènic. Per optar a aquest assessorament, serà imprescindible que el centre informi prèviament al professional del projecte i quines són les necessitats tècniques.
-La comunicació entre centre i professional es realitzarà mitjançant correu electrònic i/o telèfon.
 
L’activitat és gratuïta i va adreçada als alumnes de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius.
Les sessions s'adjudiquen per ordre d'arribada de les preinscripcions i segons disponibilitat dels artistes.
 
ArtistaAdreçat a:
SEBASTIÀ BROSA, escenògraf 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius
MÍRIAM COMPTE, figuirinista i vestuari 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius
EVA FERNÁNDEZ, caracterització i maquillatge 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius
ORIOL IBÁÑEZ, tècnic d’il·luminació i imatge 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius
 
Objectius:
- Acostar els artistes als instituts de secundària per tal d'incentivar la presència de les arts escèniques entre els joves.
- Difondre entre els joves, les experiències dels artistes: la seva trajectòria, les seves vivències, les dificultats trobades.
 
Competències bàsiques:
- Competència artística i cultural
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència d’autonomia i iniciativa personal


SEBASTIÀ BROSA, escenògraf
Adreçat a:
Alumnes de 4t d’ESO, batxillerats i cicles formatius
 
Sebastià Brosa (Badalona, 1979). Des de ben petit es va interessar pel cinema, la pintura, la música i la fotografia. Va estudiar Disseny d’Interiors a l’escola EINA i Escenografia a l’Institut del Teatre de Barcelona. Va començar a treballar com a ajudant de l’escenògrafa Bibiana
Puigdefàbregas a la companyia del Teatre Lliure en espectacles d’Àlex Rigola. Ha dissenyat i realitzat escenografies per al Teatre Nacional de Catalunya, Teatre Lliure, Sala Beckett, Teatre Romea, Teatro Español de Madrid... I ha treballat amb directors com Carol López, Joan Ollé, Tricicle, Daniel Veronese, José Luís Garci, Julio Manrique, Oriol Broggi, Pere Riera, Marc Rosich, Josep Maria Pou, Jordi Casanovas, entre d’altres. En destaquen espectacles com: Barcelona, La dona vinguda del futur, Roberto Zucco, Incendis, Una història catalana, Qui té por de Virginia Woolf?, Garrick, Doña Rosita la Soltera, Somni d’una nit d’estiu, etc. Ha fet alguns curtmetratges i projectes experimentals de videoart amb Frederic Amat i Carles Congost. Ha treballat com a professor a l’Institut del Teatre, ha impartit un taller d’escenografia a Cartagena de Indias (Colòmbia) i actualment dirigeix el màster de Disseny escenogràfic i audiovisual a l’escola ELISAVA. Ocasionalment i accidentalment fa d’il·lustrador de contes infantils i no tan infantils. Va obtenir el premi Butaca 2007 a la millor escenografia, conjuntament amb Bibiana Puigdefàbregas, per l’obra European House. Pròleg d’un Hamlet sense paraules, amb direcció d’Àlex Rigola. I també va guanyar el premi Butaca 2012 a la millor escenografia, conjuntament amb Oriol Broggi (també director de l’espectacle), per l’obra Incendis i el Premi Butaca a la millor escenografia 2016 per l’obra Dansa d’agost, de Ferran Utzet.
MÍRIAM COMPTE, figurinista i vestuari
Adreçat a:
Alumnes de 4t d’ESO, batxillerats i cicles formatius

Míriam Compte va estudiar Disseny de Moda especialitzat en espectacles i comunicació social a l’Escola d’Arts i Tècniques de la Moda (EATM-ESDI) de Barcelona.Va començar treballant a Londres en una empresa de vestuari per a cinema, on va perfeccionar el coneixement de barreteria,vestuari d’època i sastreria.Ja fa més de vint anys que es dedica a aquesta professió dissenyant vestuari per a teatre, dansa, òpera i cinema.Dels seus últims treballs, en destaquen espectacles com:Molt soroll per no res, El somni d’una nit d’estiu, Doña Rosita
la Soltera i Los cuentos de la peste.Ha treballat amb directors de teatre com Joan Ollé, Manel Dueso, Pep Pla, Àngel Llàcer, Miquel Górriz i Joel Joan, i ha vestit actors com Aitana Sánchez-Gijón, Pilar López de Ayala,Josep Maria Flotats, Irene Escolar i altres personalitats com Mario Vargas Llosa.En cinema ha treballat amb Julio Wallowitz, Roger Gual i José Luis Guerín.Des de fa més de deu anys imparteix classes de disseny de vestuari per a cinema, teatre i publicitat en diverses escoles
de disseny de moda de Barcelona (EATM-ESDI, BAU, IDEP).Ha estat nominada diverses vegades als premis Butaca, que va guanyar per la seva feina a L’oncle Vània del Teatre Lliure;El somni d’una nit d’estiu i Molt soroll per no res del Teatre
Nacional de Catalunya. El 2015 va estar nominada als premis Max per Doña Rosita la Soltera i va guanyar el Premi de la Crítica per la mateixa obra.
 

EVA FERNÁNDEZ, caracterització i maquillatge
Adreçat a:
Alumnes de 4t d’ESO, batxillerats i cicles formatius

Eva Fernández: «Poder realitzar postissos com bigotis, barbes i perruques,maquillar els actors i veure com esdevenen
un personatge nou, és una experiència molt gratificant. Aquests són els motius que m’inspiren en aquest art i ofici.»
Eva Fernández ja té 29 anys d’experiència professional: 7 anys de perruqueria; 6 anys com a caracteritzadora freelance en productores de cinema, publicitat i teatres d’Espanya, Europa
i l’Amèrica Llatina; 6 anys com a formadora, i 11 anys com a cap de l’equip de caracterització del Gran Teatre del Liceu de Barcelona.Dels espectacles i òperes en què ha treballat destaquen In memoriam. La quinta del biberó, El rei Lear, Scaramouche, Así que pasen cinco años, Hamlet, Woyzeck, Arsènic i puntes de coixí, Parsifal, Gaudí, L’estiueig, Quijote, Aïda, Turandot i Juli Cèsar, entre d’altres.
Ha treballat amb cantants com Plácido Domingo, Josep Carreras,Rolando Villazón, Juan Diego Flórez i Natalie Dessay; amb directors com Joan Ollé, Lluís Pascual, Sergi Belbel,Calixto Bieito, Lluís Homar, Gerardo Vera, Elena Pimienta i Xavier Albertí; amb actors com Anna Lizaran, Juan Echanove i Pere Arquillué, i amb companyies com La Fura dels Baus,Dagoll Dagom, La Perla 29, el Centro Dramático Nacional, el Teatre Nacional de Catalunya i la Cia. Teatro Clásico Español.I també amb diferents productores de cinema i televisió.Ha obtingut els reconeixements següents:Premi Butaca 2012 per la caracterització de Cyrano de Bergerac,sota la direcció d’Oriol Broggi.Premi Ceres 2013 per Feréstecs, sota la direcció de Lluís Pasqual.Nominada al Premi Butaca 2014 per Al Galop del Teatre Acadèmia.
Nominada als Premios de Teatro Musical 2014 per Mar i Cel de Dagoll Dagom.Premi Butaca 2015 per El rei Lear, sota la direcció Lluís Pascual al Teatre Lliure.Nominada al Premi Butaca 2016 per Teatro con Eduardo, sota la direcció de Lluís Pascual al Teatre Lliure.Nominada als Premios de Teatro Musical 2016 per Scaramouche de Dagoll Dagom.


ORIOL IBÁÑEZ, tècnic d’il·luminació i imatge
Adreçat a: 
Alumnes de 4t d’ESO, batxillerats i cicles formatius