PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Gimcana de les neurones

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle superior d’educació primària i primer cicle d’ESO.

Descripció:
Aquesta activitat està pensada per donar a conèixer i sensibilitzar vers les malalties neurològiques que generen algun tipus de discapacitat com poden ser parkinson, fibromialgia o l'ictus.

Es tracta que els nois i noies coneguin i entenguin què implica patir una malaltia neurològica o, el que és el mateix, què implica tenir alguna dificultat per realitzar qualsevol activitat de la vida diària i ho fan a través d'una gimcana.

L'activitat està conduïda pels professionals, usuaris i voluntaris de la Fundació Privada AVAN. S'inicia amb una dinàmica per a tot el grup classe i continua amb les proves de la gimcana. Per a portar-la a terme,  els alumnes es divideix en 4 grups i cada grup comença per una de les 4 proves, de tal manera que aniran seguint la roda, registrant-ne els temps i les conclusions. Les proves que es realitzen són:

  • Les mans que parlen: cada alumne tindrà un full amb el “missatge secret” escrit amb dibuixos que representen l’alfabet manual i les correspondències amb el nostre abecedari. El repte es descobrir què diu la frase fent servir com a guia l’abecedari.
  • Un entrepà molt especial: els alumnes es situen al voltant d'una taula amb tots els estris per poder preparar un entrepà de crema de cacau: pa de motlle, crema de cacau, espàtula per estendre. L’únic requisit és que ho hauran de fer amb una sola mà.
  • Posa’t guapo: a sobre d’una taula els alumnes es trobaran amb una pila de roba en desordre i amb els ulls embenats s’hauran de vestir. A la taula del costat  hi haurà la roba col·locada amb ordre i hauran de fer el mateix, cronometrant el temps invertit.
  • Carrera d’obstacles: els alumnes recorreran un petit circuit per l’aula o el pati, primer caminant i després en cadira de rodes.

En acabar la gimcana es crearà un espai per reflexionar, emprant material audiovisual sobre la malaltia perquè els nois i noies preguntin, opinin i també per aclarir conceptes i idees.

Objectius:
- Sensibilitzar als nois i noies sobre la diversitat funcional, a través de la vivència en primera persona dels dèficits que minven algunes funcions
- Entendre-ho i acceptar la diversitat amb respecte i millor comprensió
- Conèixer com viuen la seva diversitat funcional algunes persones i com volen ser tractades

Competències bàsiques:
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
- Competència social i ciutadana

Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: Dimecres dijous o divendres en la franja horària de 10 a 13 a concretar amb el centre educatiu.
Durada: 2 hores
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: al centre educatiu (pati o gimnàs)
Cost: 10 € per cada 25 alumnes per fer front al material que cal reposar, a cada sessió.
Observacions: cal tenir preparades 6 taules al lloc on es realitzi la gimcana i disposar d'una aula amb portàtil, projector i pantalla.
 
Inscripció:
 

Informació:
Fundació Privada AVAN - Associació Vallès Amics Neurologia
Persona de contacte: Rosalía Montenegro
Correu electrònic: rmontenegro@avan.cat
Telèfon: 937156485    
Consulta Web

Organització:
Fundació Privada AVAN 

 

ImprimeixCorreu-e