PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Audicions escolars de Joventuts Musicals

A qui s'adreça:
Alumnes d'educació infantil, educació primària i ESO.

Descripció:
Audicions que permeten treballar i conèixer sistemes de producció de so de cultures diverses, diferents famílies d'instruments, formacions musicals, gèneres, estils i èpoques musicals, adequant-se a cada franja d'edat.

Competències bàsiques:
- Educació infantil: capacitat d' aprendre a pensar i comunicar i capacitat d' aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma
- Educació primària i ESO: competència artística i cultural i competència comunicativa lingüística i audiovisual
 
Desenvolupament:
Lloc de realització: Auditori Espai Cultura -  Fundació 1859 Caixa Sabadell
Cost: 5,50 € per alumne
Observacions: el programa de cada sessió varia segons l'edat dels oients, procurant incidir més en els fets històrics, si els assistents són majors de 15 anys, o bé en qüestions més plàstiques i en les diferents sonoritats i maneres d’exterioritzar els sentiments, si l'auditori és més jove.
Si  es supera la quantitat de nens inscrits, es pot contemplar la possibilitat de fer una segona audició.
En el cas que es cancel·li la reserva amb menys de 2 mesos d'antelació, l'escola haurà d'abonar el 50% de les entrades reservades.


PROGRAMACIÓ:

DATES OBRA A QUI S'ADREÇA
22 de gener Cromàtic Educació Infantil (2-5 anys)
5 de febrer Tahi CI d'Educació Primària (6-8 anys)
12 de febrer La Cobla i els seus instruments

CM  i CS d'educació primària (8-12 anys)

26 de febrer La Jana i els sentiments Educació Infantil i CI Primària (2-8 anys)
11 de març Harmòniques CM d'Educació primària (8-10 anys)
18 de març Essències CM d'Educació primària (8-10 anys)
25 de març Les Dones del Rock CS d'Educació Primària i ESO (10-15 anys)
22 d'abril L'Aventura del Jazz CS d'Educació Primària i ESO (10-15 anys)
6 de maig La música en el cinema CS d'Educació Primària i ESO (10-15 anys)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Cromàtic

A qui s'adreça:
Alumnes de 2n cicle d'educació infantil
 
Descripció:
A partir del color, la llum i la cultura urbana neix Cromàtic. Un espectacle ubicat en un racó d’una plaça, d’un barri, d’una ciutat. Trobem dos músics que juguen a imaginar sense límits, jugant com nens, sense portes, finestres ni sostre. Un animal es converteix en una cançó, un tamboret vell en un cotxe i una barra de pa en un instrument de percussió. Planteja un viatge a través de la música d’arrel tradicional i d’autor amb a través dels seus moviments i actituds plantegen un joc obert amb el públic. L’aparent senzillesa de les melodies tradicionals es barreja i guanya força a través d’una posada en escena sòbria i elegant evoca una placeta o un racó de ciutat on tres personatges juguen a imaginar històries a través de cançons i jocs.
 
Objectius:
-Manifestar i captar diferents estats emocionals i afectius: placidesa, relaxació, tristesa, alegria... provocats per la modulació de la música en el cant.
-Ajudar a desenvolupar la sensibilitat en vers la música i la poesia
-Estimular la capacitat d’escoltar
-Associar el moviment sonor amb el físic (o corporal)a través del gest i la dansa, l’articulació rítmica, la memòria auditiva i l’afinació
-Reconèixer auditivament i visualment els instruments presents a l’audició
-Aprenentatge de cançons adequades a l’edat dels alumnes.

Desenvolupament:
Durada: 45 minuts
Dates de realització i horaris: 22 de gener de 2020, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:


Tahi

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle inicial d'educació primària.

Descripció:
La Tahi està envoltada d’amics, però de cop i volta se sent sola. Per entendre què li passa, haurà d’endinsar-se en un viatge interior a través de set notes musicals i set colors. La Tahi s’enfrontarà a les seves pròpies pors per descobrir la seva fortalesa interna i les seves capacitats amagades, de les quals no n’era conscient. La música, els colors i una sèrie d’objectes que va trobant,guiaran a la Tahi en una aventura plena d’emocions, màgia i diversió. Els músics i fins i tot el públic, ajudaran activament a la Tahi a resoldre els conflictes i a arribar al final del seu camí. Tahi és un mot maorí que fa referència la unitat i la connexió entre totes les coses. De vegades només cal que algú encengui una petita espurna per ajudar-nos a trobar la nostra força i creativitat internes. Tocant una sola corda, ressonen totes les altres! I és així com aquest espectacle ha estat creat. La música, el cant i el moviment són llenguatges universals que ens fan sentir part d’un tot. Tots som Tahi.
 
Objectius:
• Manifestar i captar diferents estats emocionals i afectius: placidesa, relaxació, tristesa, alegria... provocats per la modulació de la música  
• Reconèixer auditivament i visualment els instruments presents a l’audició.
• Entendre la veu com a vehicle d’expressió musical.
• Distingir auditivament els sons aguts o greus, les seqüències de sons d’altures diferents i  els dibuixos melòdics en sentit descendent o ascendent.
• Despertar en els nens la sensibilitat per les arts dinàmiques com la música i la dansa.
• Assimilar i comprendre la dansa com a mitjà d’expressió
• Assimilar el cos com l’instrument de què se serveix aquest mitjà.
• Fer  que els nens siguin receptius envers la comunicació musical i gestual.
• Entendre el cos com a mitjà comunicatiu i d’expressió.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 5 de febrer de 2020, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:

La cobla i els seus instruments (NOU!)

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle mitjà i de cicle superior d'educació primària (8-12 anys).
 

Descripció:
Entrada a escena d'una cobla antiga (tres quartants), amb tarota, flabiol, tamborí i sac de gemecs. Solen interpretar alguna sardana curta com la Marieta cistellera o una dansa del segle XVIII / XIX. El presentador explica l'origen de la cobla antiga i com s'ha anat transformant. Després cada músic presenta el seu instrument: flabiol, tible tenora en primer lloc. S'explica com funciona el bec, la canya, etc... Toquen exemples individualment a duo o en grup de canyes. Després els instruments de metall, un a un, explicant com funciona el broquet i el mecanisme, com es bufa, i tocant també sols i junts. Finalment el contrabaix amb les seves peculiaritats. Un cop la cobla esta tota junta a escena, es mostren, segons les edats del públic diferents temes musicals: la sardana clàssica, la moderna, i alguns temes adaptats que van des de Doraemon a Star Wars o Harry Potter. S'acaba amb preguntes per parts dels assistents i amb algun tema/ball festiu

Objectius:
. Conèixer l’evolució de la Cobla a partir d’un petit conjunt de quatre instruments força rudimentaris tocats per tres músics fins a arribar al grup d’onze instrumentistes que toquen dotze instruments. . Identificar cadascun dels instruments tant visualment com auditivament. Saber distingir els que són del grup metall, del grup fusta i quin paper juguen a la Cobla. . Reconèixer quins instruments es troben només a la Cobla i que la distingeixen d’altres conjunts instrumentals, i quins podem trobar a la majoria d’orquestres, bandes de música....
. Entendre perquè els músics es col·loquen en un ordre concret dins del conjunt en funció del so que emet l’instrument que toquen. . Gaudir de la música de Cobla en directe i del seu to festiu, escoltant diferents peces musicals que formen part del seu repertori. Possibilitat de ballar una sardana els que en sàpiguen. . Col·loqui amb els músics.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 12 de febrer de 2020, a les 10 del matí

Inscripció:

La Jana i els sentiments (NOU!)

A qui s'adreça:
Alumnes d'educació infantil i de cicIe inicial d’educació primària (2-8anys).
 
Descripció:
Es una audició on els sentiments, les emocions i la música seran els que ens guiin en tot moment de la mà de la nostra protagonista, la Jana. La Jana, sempre havia tingut un munt de sentiments per expressar les seves emocions. Però un dia, no sap perquè però no sent res. No entén què li pot haver passat, ella vol tornar a sentir tot aquell munt d’emocions. Però al veure que ella sola no ho pot fer, els buscadors de les emocions acudeixen en el seu ajut. Junts faran el camí per trobar aquelles emocions perdudes, l’alegria, la tristesa, la por, la ràbia, la calma, la vergonya… Però aquestes emocions estan amagades darrera la música que poc a poc anirem descobrint fins arribar a tenir-les totes i sentir com la música ens pot fer transformar. És una audició on es demanarà molt la participació dels nens i nenes, per ajudar a la Jana a fer el seu camí. Et vols convertir en un buscador d’emocions? Serà una experiència màgica i aconseguirem emocionar-nos!!

Objectius:
·Descobrir i expressar les emocions.
·Identificar la música amb un estat d’ànim.
·Conèixer i reconèixer els instruments d’un grup modern.
·Gaudir de la música en directe.
·Desenvolupar la capacitat creativa del nen mitjançant la música i les emocions

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 26 de febrer de 2020, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:


Harmòniques (NOU!)

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle mitjà d’educació primària (8-10 anys).
 
Descripció:
En aquesta audició coneixerem els orígens de l'harmònica, la seva història i les seves anècdotes. Naturalment també comprovarem com aquest instrument és generador de sentiments i emocions i un gran mitjà per transmetre amb sons allò que la persona vol transmetre. Joan Pau Cumelles i Stephane Laidet són dos enamorats i estudiosos d’aquest instrument que han sabut explorar totes les seves possibilitats sonores i expressives. Un concert comentat amb música de tots els estils des del clàssic al blues amb dos grans intèrprets d’un dels instruments més populars i més usats al món.

Objectius:
Que els nois i noies coneguin l’instrument i s’adonin que permet tocar tota mena de música de manera divertida, sense necessitat de coneixements musicals previs i amb una mínima despesa econòmica.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 11 de març de 2020, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:

 


Essències

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle mitjà d'educació primària (8-10 anys).

Descripció:
“Essències” és un concert on es proposa un viatge per fer volar la imaginació: sonoritats múltiples acompanyats per un personatge que és una mena de “xaman” amb una actitud de joc, d'experimentació depenent del moment del concert.
 
Objectius:
-Ensenyar a gaudir de formes musicals molt diferents, menys convencionals: estructures de cançó, moments ambientals, o jocs aparentment absurds que poden esdevenir una forma musical encisadora.
-Un viatge per gaudir del “timbre” d'un munt d'instruments: convencionals, ètnics, inventats o poc comuns (com l'aigua) que també poden ser usats per a fer música.. El “timbre” és allò que ens permet distingir dos o més sons que tinguin el mateix to, la mateixa durada i la mateixa intensitat. Tal com distingim la veu de les persones.
-Ajudar a desmitificar i acostar els “instruments convencionals”, de vegades llunyans i inaccessibles: fer-te una “flauta de pan” amb ampolles no és el mateix que comprar-se'n una.


Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 18 de març de 2020, a les 10 del matí
Dossier didàctic

Inscripció:

Les dones del Rock

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle superior d'educació primària i ESO (10-15 anys).
 
Descripció:
L’important i fonamental paper de les dones en el rock en un concert comentat per a nois i noies a partir d’11 anys. Si bé el rock, el jazz, el blues…són territoris marcadament masculins, en aquesta audició veurem com les dones han tingut un paper molt més enllà del representat per les grans dives del pop on juguen amb el rol de la dona sensual, femenina, amb bona imatge i que fa gala d’aquesta sensualitat en vídeos i coreografíes. Aquesta és una historia del rock des de la vessant femenina on coneixerem el paper de dives com Billie Hollyday, Wanda Jackson, Tina Turner, Patti Smith, Janis Joplin, Grace Slick, Amy Winehouse….Tots els estils, èpoques i geografies: del blues a l’electrònica; dels anys 40 a avui dia.
 
Objectius:
- Conèixer els orígens, el desenvolupament i la importància del jazz dins la música del segle XX.
- Conèixer la importància de la música africana en el naixement del jazz
- Fer una aproximació a les seves principals característiques: ritme, estructura, ús dels instruments , la improvisació, etc.
- Analitzar el paper del jazz com a precursor de la música moderna
- Analitzar la importància del contingut literari de les cançons en cada moviment.
- Conèixer, escoltar i analitzar la importància de la veu en la producció d’aquest tipus de música
 
Desenvolupament:
Durada: 60 minuts
Dates de realització i horaris: 16 de gener de 2019, a les 10 del matí
 
Inscripció:

L'aventura del Jazz (NOU!)

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle superior d'educació primària i ESO (10-15 anys)

Descripció:
Ja són més de 100 anys de Jazz. Una música que va néixer a finals del segle XIX i que en l’actualitat segueix guanyant adeptes per tot el món. El Jazz és improvisació, inspiració, expressivitat i evolució constant. Amb L’Aventura del Jazz, La Vella Dixieland us convida a fer un viatge musical des dels inicis del Jazz fins a l’actualitat, passant pels Espirituals, el blues, el Ragtime, el New Orleans, el Swing, el Latin Jazz, El Funk i el Rythm&Blues.
 
Objectius:
-Ensenyar a gaudir de formes musicals molt diferents, menys convencionals: estructures de cançó, moments ambientals, o jocs aparentment absurds que poden esdevenir una forma musical encisadora.
-Un viatge per gaudir del “timbre” d'un munt d'instruments: convencionals, ètnics, inventats o poc comuns (com l'aigua) que també poden ser usats per a fer música.. El “timbre” és allò que ens permet distingir dos o més sons que tinguin el mateix to, la mateixa durada i la mateixa intensitat. Tal com distingim la veu de les persones.
-Ajudar a desmitificar i acostar els “instruments convencionals”, de vegades llunyans i inaccessibles: fer-te una “flauta de pan” amb ampolles no és el mateix que comprar-se'n una.


Desenvolupament:
Durada: 55 minuts
Dates de realització i horaris: 22 d’abril de 2020, a les 10 del matí
Dossier didàctic

Inscripció:

La música en el cinema

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle superior d'educació primària i ESO.

Descripció:
Un recorregut per la música del cinema i els seus compositors on veiem, mitjançant breus fragments escollits, els tipus de música que hi trobem a un film, les seves funcions i les característiques específiques de diferents gèneres (western, cinema de terror, animació…).
Descobrirem l’evolució de les composicions, des del cinema mut fins a la  música del nostre segle. Al llarg de l’audició, reconeixerem obres de John Williams, Morricone, Bernstein o Menken entre d’altres, compositors incorporats a molts programes de concert de prestigioses orquestres actuals.

Objectius:
- Audició que analitza la relació de la música amb la imatge analitzant les diferents funcions, tipologies i característiques de les obres més representatives per a música de cinema.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 6 de maig de 2020; a les 10 del matí
Dossier didàctic
 

Inscripció:

Informació:
Joventuts Musicals de Sabadell
Persones de contacte: Rosa Maria i Eva
Telèfon.: 937267427

Organització:
Joventuts Musicals de Sabadell

 

ImprimeixCorreu-e