PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Audicions escolars de Joventuts Musicals

A qui s'adreça:
Alumnes d'educació infantil, educació primària i ESO.

Descripció:
Audicions que permeten treballar i conèixer sistemes de producció de so de cultures diverses, diferents famílies d'instruments, formacions musicals, gèneres, estils i èpoques musicals, adequant-se a cada franja d'edat.

Competències bàsiques:
- Educació infantil: capacitat d' aprendre a pensar i comunicar i capacitat d' aprendre a ser i actuar d'una manera cada vegada més autònoma
- Educació primària i ESO: competència artística i cultural i competència comunicativa lingüística i audiovisual
 
Desenvolupament:
Lloc de realització: Auditori Espai Cultura -  Fundació 1859 Caixa Sabadell
Cost: 5,50 € per alumne
Observacions: el programa de cada sessió varia segons l'edat dels oients, procurant incidir més en els fets històrics, si els assistents són majors de 15 anys, o bé en qüestions més plàstiques i en les diferents sonoritats i maneres d’exterioritzar els sentiments, si l'auditori és més jove.
Si  es supera la quantitat de nens inscrits, es pot contemplar la possibilitat de fer una segona audició.
En el cas que es cancel·li la reserva amb menys de 2 mesos d'antelació, l'escola haurà d'abonar el 50% de les entrades reservades.


PROGRAMACIÓ:

DATES OBRA A QUI S'ADREÇA
16 de gener Les dones del rock CS d'educació primària i ESO
30 de gener El concert del segle CS d'educació primària i ESO
13 de febrer Acobla't CM d'educació primària
27 de febrer La música en el cinema CS d'educació primària i ESO
13 de març Bum Band percussion CM i SC d'educació primària i ESO
20 de març Tahi CI d'educació primària
27 de març Cromàtic Educació infantil
3 d'abril Essències CI i CM d'educació primària
15 de maig Petits prínceps Educació infantil

 

 

 

 

 

 

 

 


Les dones del Rock

A qui s'adreça:
Adreçat a alumnes de cicle superior d'educació primària i ESO
 
Descripció:
L’important i fonamental paper de les dones en el rock en un concert comentat per a nois i noies a partir d’11 anys. Si bé el rock, el jazz, el blues…són territoris marcadament masculins, en aquesta audició veurem com les dones han tingut un paper molt més enllà del representat per les grans dives del pop on juguen amb el rol de la dona sensual, femenina, amb bona imatge i que fa gala d’aquesta sensualitat en vídeos i coreografíes. Aquesta és una historia del rock des de la vessant femenina on coneixerem el paper de dives com Billie Hollyday, Wanda Jackson, Tina Turner, Patti Smith, Janis Joplin, Grace Slick, Amy Winehouse….Tots els estils, èpoques i geografies: del blues a l’electrònica; dels anys 40 a avui dia.
 
Objectius:
- Conèixer els orígens, el desenvolupament i la importància del jazz dins la música del segle XX.
- Conèixer la importància de la música africana en el naixement del jazz
- Fer una aproximació a les seves principals característiques: ritme, estructura, ús dels instruments , la improvisació, etc.
- Analitzar el paper del jazz com a precursor de la música moderna
- Analitzar la importància del contingut literari de les cançons en cada moviment.
- Conèixer, escoltar i analitzar la importància de la veu en la producció d’aquest tipus de música
 
Desenvolupament:
Durada: 60 minuts
Dates de realització i horaris: 16 de gener de 2019, a les 10 del matí
 
Inscripció:

El concert del segle

A qui s’adreça:
Adreçat a alumnes de cicle superior d'educació primària i ESO

Descripció:
Un grup de músics prepara un concert amb obres representatives del segle XX. Decideixen recórrer a internet per fer una tria adient. A la xarxa, personatges clau de la del segle com Einstein, Hitler, Picasso, Gaudí, etc. Els situen en els fets històrics més importants i com els compositors els han expressat amb la seva música.

Objectius:
-Potenciar la música en directe i el plaer per escoltar-la.
-Escoltar obres de diferents autors del segle XX.
-Observar, analitzar i valorar el quartet de corda com a mitjà per a gaudir de música, sigui original o versió.
-Observar les possibilitats sonores dels instruments presentats.
-Fer un acostament a la música culta i popular del segle XX.
-Relacionar la música del segle XX amb els personatges i aconteixements que l’han provocada.
-Descobrir alguns dels compositors més importants del segle XX..
-Aprendre a respectar tot fet musical a través de l’audició en directe.

Guió orientatiu de l’audició: L’espectacle parteix de set situacions històriques que han marcat la evolució de la societat del segle XX i la música que d’alguna manera les representa. Aquests fets històrics són:
La societat que es deriva de la revolució industrial: la motorització de la societat, les cadenes de muntatge, la electrificació... Les revolucions: la revolució soviètica, la revolució xinesa, les revolució cubana.... La guerra: Les guerres mundials, la guerra civil espanyola, la guerra del Vietnam, les guerres del tercer món, la guerra del Golf... El cinema i les arts audiovisuals. La TV La societat de consum: la publicitat, la música Pop... Les noves tecnologies: la informàtica, internet... La globalització

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 30 de gener de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic

Inscripció:
ANUL·LAT


Acobla't

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle mitjà d'educació primària.

Descripció:
La Cobla és la formació instrumental autòctona catalana per excel·lència i destaca per la seva gran riquesa tímbrica.
Amb ACOBLA’T descobriràs, de forma divertida i interactiva, les particularitats d’aquesta formació i les de la seva música.
Les clares explicacions que complementen la proposta, amb la presència de certs gags còmics, us permetran conèixer l’evolució històrica d’aquesta formació: podreu conèixer com sonava l’antiga Cobla de Tres Quartants, i les particularitats dels seus instruments, fins arribar a l’actual formació establerta per Pep Ventura.
Els músics us explicarem les característiques dels nostres instruments, la producció del seu so i la funció musical que tenen dins de la Cobla.
L’acurada selecció musical d’ACOBLA’T, que gràcies a la incorporació de la percussió moderna a la formació ens permet interpretar adaptacions musicals d’altres gèneres musicals, està dissenyada per a que pugueu distingir auditivament la versatilitat d’aquesta formació, la de la seva música i, alhora, molts dels elements que treballeu a l’aula.
ACOBLA’T és una activat interactiva amb l’alumnat: aquest el farem partícip directe de l’activitat tot portant la pulsació i els ritmes, dirigint-nos, esbrinant les melodies que tocarem.

Objectius:
-Conèixer l’evolució històrica de la cobla.
-Conèixer les característiques dels instruments que la formen.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 13 de febrer de 2019, a les 10 del matí

Inscripció:

La música en el cinema

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle superior d'educació primària i ESO.

Descripció:
Un recorregut per la música del cinema i els seus compositors on veiem, mitjançant breus fragments escollits, els tipus de música que hi trobem a un film, les seves funcions i les característiques específiques de diferents gèneres (western, cinema de terror, animació…).
Descobrirem l’evolució de les composicions, des del cinema mut fins a la  música del nostre segle. Al llarg de l’audició, reconeixerem obres de John Williams, Morricone, Bernstein o Menken entre d’altres, compositors incorporats a molts programes de concert de prestigioses orquestres actuals.

Objectius:
- Audició que analitza la relació de la música amb la imatge analitzant les diferents funcions, tipologies i característiques de les obres més representatives per a música de cinema.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 27 de febrer de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 

Inscripció:

Bum Band percussion

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle mitjà i superor d'educació primària i ESO
 
Descripció:
Un concert escolar i per a tots els públics en el que la percussió és la protagonista en estat pur: la sonoritat dels gongs, djembe, darbuka, bateries, bidons, cajon, fustes africanes etc, ens transporten a les diferents cultures del món. Es tracta d’un espectacle molt participatiu.
 
Objectius:
-Conèixer i comprendre com es produeix el so en els instruments mostrats en l’audició: percudint-los, pinçant-los i fregant-los.
-Conèixer alguns instruments de la família de la percussió i classificar-los en: membranòfons, idiòfons i electrònics.
-Escoltar la història dels instruments de percussió i comprendre’n l’evolució.
-Mostrar diferents llenguatges musicals del món.
-Fer un acostament als instruments característics d’altres cultures diferents a la nostra.
-Col·laborar amb justesa i precisió en les interpretacions rítmiques.
-Mostrar respecte per totes les manifestacions musicals.

Desenvolupament:
Durada: 60 minuts
Dates de realització i horaris: 13 de març de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:


Tahi

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle inicial d'educació primària.

Descripció:
La Tahi està envoltada d’amics, però de cop i volta se sent sola. Per entendre què li passa, haurà d’endinsar-se en un viatge interior a través de set notes musicals i set colors. La Tahi s’enfrontarà a les seves pròpies pors per descobrir la seva fortalesa interna i les seves capacitats amagades, de les quals no n’era conscient. La música, els colors i una sèrie d’objectes que va trobant,guiaran a la Tahi en una aventura plena d’emocions, màgia i diversió. Els músics i fins i tot el públic, ajudaran activament a la Tahi a resoldre els conflictes i a arribar al final del seu camí. Tahi és un mot maorí que fa referència la unitat i la connexió entre totes les coses. De vegades només cal que algú encengui una petita espurna per ajudar-nos a trobar la nostra força i creativitat internes. Tocant una sola corda, ressonen totes les altres! I és així com aquest espectacle ha estat creat. La música, el cant i el moviment són llenguatges universals que ens fan sentir part d’un tot. Tots som Tahi.
 
Objectius:
• Manifestar i captar diferents estats emocionals i afectius: placidesa, relaxació, tristesa, alegria... provocats per la modulació de la música  
• Reconèixer auditivament i visualment els instruments presents a l’audició.
• Entendre la veu com a vehicle d’expressió musical.
• Distingir auditivament els sons aguts o greus, les seqüències de sons d’altures diferents i  els dibuixos melòdics en sentit descendent o ascendent.
• Despertar en els nens la sensibilitat per les arts dinàmiques com la música i la dansa.
• Assimilar i comprendre la dansa com a mitjà d’expressió
• Assimilar el cos com l’instrument de què se serveix aquest mitjà.
• Fer  que els nens siguin receptius envers la comunicació musical i gestual.
• Entendre el cos com a mitjà comunicatiu i d’expressió.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 20 de març de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:

Cromàtic

A qui s'adreça:
Alumnes de 2n cicle d'educació infantil
 
Descripció:
A partir del color, la llum i la cultura urbana neix Cromàtic. Un espectacle ubicat en un racó d’una plaça, d’un barri, d’una ciutat. Trobem dos músics que juguen a imaginar sense límits, jugant com nens, sense portes, finestres ni sostre. Un animal es converteix en una cançó, un tamboret vell en un cotxe i una barra de pa en un instrument de percussió. Planteja un viatge a través de la música d’arrel tradicional i d’autor amb a través dels seus moviments i actituds plantegen un joc obert amb el públic. L’aparent senzillesa de les melodies tradicionals es barreja i guanya força a través d’una posada en escena sòbria i elegant evoca una placeta o un racó de ciutat on tres personatges juguen a imaginar històries a través de cançons i jocs.
 
Objectius:
-Manifestar i captar diferents estats emocionals i afectius: placidesa, relaxació, tristesa, alegria... provocats per la modulació de la música en el cant.
-Ajudar a desenvolupar la sensibilitat en vers la música i la poesia
-Estimular la capacitat d’escoltar
-Associar el moviment sonor amb el físic (o corporal)a través del gest i la dansa, l’articulació rítmica, la memòria auditiva i l’afinació
-Reconèixer auditivament i visualment els instruments presents a l’audició
-Aprenentatge de cançons adequades a l’edat dels alumnes.

Desenvolupament:
Durada: 45 minuts
Dates de realització i horaris: 27 de març de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic
 
Inscripció:
 ANUL·LAT


Essències

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle inicial i cicle mitjà d'educació primària.

Descripció:
“Essències” és un concert on es proposa un viatge per fer volar la imaginació: sonoritats múltiples acompanyats per un personatge que és una mena de “xaman” amb una actitud de joc, d'experimentació depenent del moment del concert.
 
Objectius:
-Ensenyar a gaudir de formes musicals molt diferents, menys convencionals: estructures de cançó, moments ambientals, o jocs aparentment absurds que poden esdevenir una forma musical encisadora.
-Un viatge per gaudir del “timbre” d'un munt d'instruments: convencionals, ètnics, inventats o poc comuns (com l'aigua) que també poden ser usats per a fer música.. El “timbre” és allò que ens permet distingir dos o més sons que tinguin el mateix to, la mateixa durada i la mateixa intensitat. Tal com distingim la veu de les persones.
-Ajudar a desmitificar i acostar els “instruments convencionals”, de vegades llunyans i inaccessibles: fer-te una “flauta de pan” amb ampolles no és el mateix que comprar-se'n una.


Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 3 d'abril de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic

Inscripció:
 ANUL·LAT

Petits prínceps

A qui s'adreça:
Alumnes d’educació infantil

Descripció:
A la Clara li agrada badar i taral·lejar melodies, fer pampallugues amb les mans i deixar-se endur per les onades. A en Marçal li agrada jugar amb instruments de música i posar-se cap per avall. Junts componen cançons i naveguen d'un joc a un altre sense criteri ni ordre.
La imaginació es desplega i partir d'aquí tot el que es desitgi pot agafar vida. Fins i tot els bidons que feien de tamboret comencen a moure's i a multiplicar-se enmig del goig i la diversió! Apilar, encaixar, capgirar, construir, sobreposar...
 
Petits Prínceps és un espectacle amb jocs, poesia i cançons encisadores, que combina la música en viu amb el teatre gestual, la dansa i el circ.
El repertori musical que s’hi interpreta està compost pels propisintèrprets.
 
Objectius:
- Apropar diverses facetes artístiques als infants a través d’un espectacle interactiu.
- Donar l’oportunitat d’escoltar i d’observar la interpretació dels diferents instruments així com la resta de llenguatges artístics.
- Gaudir d’un espectacle on se’ns ofereix una combinació de diferents disciplines en directe: música, teatre, dansa i circ.

Desenvolupament:
Durada: 50 minuts
Dates de realització i horaris: 15 de maig de 2019, a les 10 del matí
Dossier didàctic

Inscripció:
 

Informació:
Joventuts Musicals de Sabadell
Persones de contacte: Rosa Maria i Eva
Telèfon.: 937267427

Organització:
Joventuts Musicals de Sabadell

 

ImprimeixCorreu-e