PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

250 nens i nenes participen en una plantada escolar al bosc de Castellarnau

plantada10pEls alumnes han plantat 290 arbres de diferents espècies a un dels espais afectats per la ventada de 2014...

Els alumnes han plantat 290 arbres de diferents espècies a un dels espais afectats per la ventada de 2014 plantada10

Un total de 250 alumnes de les escoles Mas Boadella i Can Llong han participat en una plantada escolar al bosc de Castellarnau. Es tracta nens i nenes de 3r i 6è de primària que, d’aquesta manera, han col·laborat en la reforestació d’aquest espai, molt afectat per les ventades del desembre del 2014. L’activitat l’han organitzat les Regidories d’Educació i Sostenibilitat i Gestió d’Ecosistemes i ha comptat amb la implicació dels centres educatius i les AMPA i la col·laboració de l’ADENC i CIPO. 

Durant la plantada, els alumnes s’han dividit en grups formats per nens i nenes dels dos cursos, que han plantat en total 290 plançons de pins, alzines, ginestes, romanins, llentiscles, marfulls i arboços. Amb l’organització, s’ha volgut facilitar que dins un mateix grup els nens i nenes més grans ajudessin i col·laboressin amb els més petits.

El regidor d’Educació i Sostenibilitat i Gestió d’Ecosistemes, Joan Berlanga, ha afirmat que "com a societat tenim per endavant grans reptes ambientals, als quals hem de donar resposta des dels municipis, intentant implicar la ciutadania i especialment els més joves, encoratjant-los perquè tinguin una actitud responsable, implicada i activa en qüestions mediambientals al llarg de la vida".

Amb la proposta, els i les alumnes han fet un treball pedagògic previ amb els seus mestres a l'escola, per conèixer l'episodi del temporal de vent de 2014 al Vallès, els seus efectes sobre els boscos i les accions de recuperació forestal que s'hi estan portant a terme. Amb l’activitat i través de l’experiència en primera persona, els alumnes han treballat aspectes com l’estima i respecte per la natura, la implicació amb l’entorn, el treball en equip i el coneixement del rodal. Aquesta iniciativa ha reforçat doncs en els nens i nenes les competències del coneixement i la interacció amb el món físic, la social i ciutadana i la d'autonomia i iniciativa personal.

Per tal de preparar la proposta, l'ADENC ha elaborat el material necessari per al treball previ: un dossier per als mestres i unes fitxes per als alumnes. Així mateix, membres de l’entitat han acompanyat els grups durant la plantada. D’altra banda, en acabar els alumnes han rebut el Carnet de bon cuidador dels boscos del rodal.

També s’han implicat en les tasques de recuperació forestal pares i mares de les AMPA de les escoles participants, que han acompanyat els nens i nenes durant l’activitat.

Per la seva part CIPO ha estat l’encarregada, abans de la plantada, de preparar el terreny i els forats per portar a terme la proposta i un equip de la cooperativa de serveis ha estat present durant la plantada per fer-hi tasques de suport.