PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

L’Ajuntament neteja el solar del carrer del Vinhamala, 61 i dona resposta a una reivindicació veïnal històrica

El cost de la neteja es reclamarà a la Sareb, propietària del solar...

El cost de la neteja es reclamarà a la Sareb, propietària del solar vinhamala8

L’Ajuntament de Sabadell ha portat a terme la neteja de l’edifici situat al carrer del Vinhamala, 61, on s’acumulava una gran quantitat de brutícia. Feia anys que era ple de deixalles, amb vegetació i restes de plaques de fibrociment trencades i escampades a l’interior de la finca. També havia caigut part de l’arrebossat de la façana.

Després de diversos procediments perquè els anteriors propietaris i l’actual –la Sareb– fessin la neteja, des de l’Ajuntament hem aconseguit dur a terme l’execució subsidiària dels treballs per acabar amb una situació que s’arrossegava de feia anys i que provocava moltes molèsties als veïns”, ha afirmat el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant.

Els treballs han permès la neteja general de la finca i la retirada de les plaques de fibrociment trencades del pati interior. També s’ha fet una obertura a la part tapiada i s’ha instal·lat una porta metàl·lica amb pany i clau per accedir a la finca. L’Ajuntament reclamarà el cost d’aquests treballs –4.992 euros– a la Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària, la Sareb.

Una llarga història

La neteja de l’espai s’havia convertit en una reivindicació veïnal. L’empresa promotora propietària de l’edifici va demanar el 2007 la llicència per a l’enderroc i la construcció d’un altre immoble, però mai els va portar a terme. El 2011 l’Ajuntament va fer un primer expedient pel mal estat del solar i els problemes que provocava als veïns. Es va sol·licitar llavors la neteja als propietaris, però l’empresa havia fet fallida.

Al maig de 2016 es va adjudicar la finca a la Sareb i l’Ajuntament va demanar a la societat que es fes càrrec del manteniment. A l’octubre, després de comprovar que la brutícia es continuava acumulant, el consistori va signar un primer decret demanant la neteja. Al desembre es va ordenar l’execució forçosa dels treballs i, un cop verificat que el propietari no havia executat cap actuació, l’Ajuntament ha portat a terme els treballs, que ara haurà de pagar la Sareb.