PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
EDUCACIÓ

Fòrum Educatiu de Sabadell: CURS 2017-2018

 

EL TEMPS LLIURE DELS INFANTS I JOVES, PROTAGONISTA DE LA CINQUENA EDICIÓ 

La cinquena edició del Fòrum es va celebrar dissabte, 3 de febrer, amb el temps lliure dels infants i joves com a protagonista. Sota el títol de "L'educació després de l'escola. Generem oportunitats per a tothom en el temps lliure", es va posar sobre la taula un tema de gran interès, fomentant la reflexió sobre les potencialitats educatives que té el temps un cop acaben les classes i plantejant qüestions com per exemple si aquest temps pot ser en alguns casos font de desigualtats, com es poden vincular les activitats extraescolars amb l'escola per aconseguir oferir coherència i equilibri en el territori, quin és el paper dels diferents sectors a l'hora d'aconseguir aquestes fites, etc...

Aquestes qüestions i altres van ser el punt de partida d'una reflexió col·lectiva que tenia com a objectiu consensuar línies de treball i proposar accions concretes que es puguin desenvolupar durant els propers anys en el marc del Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu, que de fet dins les diferents Àrees d'intervenció que planteja, contempla diverses accions i mesures relacionades amb aquest àmbit.

 

ESTUDI DE LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS A SABADELL

Precisament, en el marc de la cinquena edició del Fòrum, es va presentar l'estudi "Activitats extraescolars de l'alumnat de Sabadell", realitzat per Servei d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell, que aporta elements de reflexió i dades quantitatives sobre la participació dels infants i joves en activitats extraescolars.

L'estudi posa de manifest diverses desigualtats pel que fa a les extraescolars, tot apuntant diferències segons edat, gènere, nivells educatius o barris, entre altres paràmetres.

L'anàlisi s'ha fet partint d'un reconeixement a l'alt valor educatiu i socialitzador del temps de lleure, reconegut tant per la Llei d'Educació de Catalunya com també pel Pla per a l'Equitat i l'Èxit Educatiu de Sabadell. Les dades obtingudes han de facilitar la reflexió sobre el temps educatiu més enllà de l'escola i el treball conjunt entre els diferents agents (administracions, escoles, famílies, entitats, etc.) per la igualtat d'oportunitats de tots els infants i joves en l'accés a les propostes.

 

 

 

 

QUARTA EDICIÓ DEL FÒRUM EDUCATIU: QUÈ I PER QUÈ INNOVEM?

El Centre Cívic de la Creu Alta-Cal Balsach va acollir el 25 de novembre de 2017 la quarta edició del Fòrum Educatiu de Sabadell. En aquesta ocasió, i després dedicar les tres primeres edicions a l’elaboració del Pla per a l’Equitat i l’Èxit Educatiu, aquest quart Fòrum es va centrar en la innovació educativa, presentant-se sota el lema Què i per què innovem? La innovació educativa a debat.

Com ve sent habitual, la quarta edició del Fòrum va comptar amb una ponència marc, en aquesta ocasió a càrrec de l’expert en transformació digital, Genís Roca, que va pronunciar una conferència sobre les competències educatives que cal desenvolupar a la societat del segle XXI.

El programa va incloure, així mateix, una taula de debat sobre els processos d’innovació en l’àmbit educatiu, que va comptar amb representants de la Fundació Jaume Bofill, el Consorci d’Educació de Barcelona, l’Escola Nova 21 i l’Ajuntament de Viladecans.

 

  

ImprimeixCorreu-e

també et pot interessar...