PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Plàstiques

Art, geometria i expressió corporal

A qui s'adreça:
Alumnes d’educació primària.

Descripció:
'Art, geometria i expressió corporal' proposa obrir la mirada entorn la pràctica del dibuix, amb l'objectiu d'experimentar altres maneres de dibuixar deslligades de la representació naturalista i del virtuosisme tècnic. Entendrem el dibuix com el rastre d'un gest efímer que involucra tot el cos. Un dibuix que es desenvolupa en moviment, a partir d'una acció corporal, individual o col·lectiva, i que posa l'èmfasi en la capacitat expressiva del traç i en el procés creatiu. 
Com a referent prendrem l’Art espirogràfic humà, l’art de crear dibuixos de formes geomètriques a partir del moviment del nostre cos. Una disciplina que integra dibuix i moviment corporal i que permet treballar la consciència de la simetria i dels límits del nostre cos, la coordinació motriu i la respiració. 
 
Els nens comencen a fer gargots amb 2-3 anys. A poc a poc aprenen a controlar els seus moviments, veuen la relació entre el moviment de la seva mà i les formes que fa, aprenen a dominar-lo i a guiar el seu traç. L’art espirogràfic humà es basa en aquest aprenentatge innat natural del nen, en aquest primer moviment conscient per controlar el moviment i descobrir la petjada del seu gest. 
 
L'Art espirogràfic es basa en la idea de l'espirograf, una joguina que permet fer dibuixos geomètrics amb unes peces de plàstic que funcionen com a engranatges. En comptes, però, de treballar amb plantilles per crear dibuixos geomètrics, s'usa el moviment del propi cos. 
 
Ens inspirarem en l’obra de dos artistes nord-americans, la Heather Hansen i el Tony Orrico. Veurem com treballen, com mouen el seu cos. Les seves obres són tot un espectacle, una performance en viu i en directe, de resultats sorprenents. 
 
Objectius:
- Obrir la visió del dibuix, potenciant el valor del gest i del traç, alliberant-lo de la subordinació a la representació i al virtuosisme tècnic.
- Estimular el potencial creatiu del cos, connectant les qualitats expressives dels moviments corporals i les qualitats expressives del traç.
- Fomentar l'acció cooperativa, superant els límits de l'autoria individual, i el potencial creatiu d'una acció grupal.
- Considerar l'experimentació com a eina metodològica de treball. 
- Afavorir processos per enfortir la confiança en el nostre potencial creatiu innat i en nosaltres mateixos.
- Superar les limitacions dels formats habituals de creació, concebent l'espai físic com un marc expandit d'experimentació per la creativitat.
- Enriquir la cultura visual.
 
Competències clau:
- Competència emprenedora
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en consciència i expressió culturals
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: durant tot el curs acadèmic en horari a convenir
Durada: 1 hora 30 minuts 
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe 
Lloc de realització: Espai Cultura de la Fundació Sabadell 1859, c. d’en Font núm. 25. Sabadell.
Cost: 200 € per grup classe.
Descompte del 20% a les escoles del Pla Educatiu d'Entorn.
Descompte del 10% a les escoles d'Educació Especial.
Dossier activitats 2023-24
 
Informació:
Espai Cultura
Persona de contacte: Juan Marinello
Telèfon: 93 725 95 22 (Extensió 2)
Correu electrònic: visitesec@fundaciosabadell.cat
 
Organització
Fundació 1859 Caixa Sabadell

 

Imprimeix Correu electrònic