PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Consum responsable

Tallers de consum responsable per a alumnes de secundària

A qui s'adreça:
Alumnes d'ESO, batxillerat i formació professional.

Descripció:
Tallers de consum responsable que promou l'Escola de Consum de Catalunya a l'aula.

 Es pot triar entre les activitats següents:
   - 1 taller global
   - 1 combinació prefixada de 2 tallers específics:

Tallers globals Impactes o missatges?
  És dissabte, què fem?
  Em sento bé?
  Què em poso aquest matí?
Tallers específics La regulació de la publicitat i el seu consum
  La publicitat i l'etiquetatge com a fonts d'informació
  Les regles a l'hora de navegar per la xarxa
  Els drets i deures en la contractació dels serveis
  L'etiquetatge alimentari i el consum solidari
  La gestió del pressupost i la contractació de serveis
 
Competències bàsiques:
- Competència d'autonomia i iniciativa personal.
- Competència del coneixement i la interacció amb el món físic.
- Competència social i ciutadana.

Impactes o missatges?

És una pregunta que en termes de consum ens porta a parlar del fenomen de la publicitat. Conèixer els gormats, les estratègies i la regulació de la publicitat permet l'alumnat fer-ne una lectura crítica i posicionar-se de manera activa a l'hora de consumir. Tenir una visió global sobre l'evolució de la publicitat al llarg dels anys permet entendre-la com un fenomen cultural lligat als canvis socials on l'actitud de les persones consumidores hi té un paper rellevant. Consulta més informació


És dissabte, què fem?

A l’hora de planificar una tarda cal prendre decisions com: amb qui es vol passar l’estona, quina activitat es vol fer, de quant temps es disposa, quants diners es destinen a l’activitat...
Aquest taller tracta de la presa de decisions pel que fa a la gestió de l’oci, i se centra en el consum de serveis (discoteques, cinemes, salons recreatius...). Consulta més informació.


Em sento bé? Els estils de vida saludables

Entenent la salut des d'un punt de vista ampli, el taller se centra en l'estil de vida. Cada persona té el seu propi estil de vida, que serà més o menys saludable en funció de la manera d'alimentar-se, de passar el temps lliure, de relacionar-se amb els altres, etc. Consulta més informació.


Què em poso aquest matí?

"Què em poso aquest matí?" és una pregunta que ens fem diàriament i que ens condueix a parlar inevitablement de consum: consum d'aigua i sabons per a la dutxa, de roba, de sabates...
En aquest taller s'identifiquen els factors que influeixen a l'hora d'escollir tots aquests productes. 
Se segueix la pista dels texans (des del camp on es cultiva el cotó fins a l'armari de casa) per tal de descobrir els diferents criteris que es poden considerar a l'hora de prendre la decisió de compra: econòmics, ecològics, legals, de salut, de moda...

La regulació de la publicitat i el consum

A l'hora de consumir, la persona consumidora és un agent clau en la regulació del consum amb gran capacitat de transformació. En aquesta combinació de tallers es treballa a partir de conflictes quotidians de consum per tal de conèixer quins són els drets i els deures que regulen els actes de consum i la publicitat.
Consulta més informació.


La publicitat i l'etiquetatge com a fonts d'informació

Una anàlisi crítica de la informació que es rep a través de la publicitat i de l'etiquetatge dóna eines per escollir els productes en funció de les pròpies necessitats. En aquesta combinació de tallers s'analitzen les estratègies que utilitzen la publicitat i l'etiquetatge per donar a conèixer els productes.
Consulta més informació.


Les regles a l'hora per navegar per la xarxa

Què he de tenir en compte a l'hora de registrar-me a una web? L'ús d'Internet ñes molt present en la quotidianitat dels joves i es reflexiona sobre quin és el paper a l'hora de navegar per la xarxa. En aquesta comblinació de tallers els joves posen en pràctica la recerca i la producció d'informació a través de la xarxa, tot considerant quines regles poden seguir per a fer-ho de forma segura.
Consulta més informació.


Els drets i deures en la contractació de serveis

Conèixer els drets i deures de les persones consumidores dóna eines per resoldre els conflictes i actuar des d'una perspectiva ciutadana. En aquesta combinació de tallers, es realitza un joc de preguntes que demana prendre decisions sobre la manera de resoldre diferents conflictes en l'ús de serveis com discoteques, telefonia, transports o Internet.
Consulta més informació.


L'etiquetatge alimentari i el consum solidari

Conèixer les caractgerístiques del producte dóna eines per poder escollir en funció de les pròpies necessitats i amb una prespectiva de capacitat transformadora. En aquesta combinació de tallers, se segueix el recorregut d'una rajola de xocolata per posar sobre la taula aspectes socials, econòmics i ambientals, i i s'analitza com el procés de producció i les característiques del producte queden refelectits en l'etiquetatge.
Consulta més informació.


La gestió del pressupost i la contractació de serveis

Darrera la gestió del consum quotidià s'amaguen un munt de responsabilitats. En aquesta combinació de tallers, es realitza un joc de preguntes on se situa l'alumnat davant de si
Consulta més informació.


Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: curs escolar, de dilluns a divendres, de 9:00 a 11:00 h i d'11:30 a 13:30 h, aprox. Consultar disponibilitat.
Durada: 2 h
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: a l'aula
Cost: gratuït
Observacions: s'ha de demanar dues activitats per dia. Els alumnes han d'estar, en tot moment, acompanyats per un professor responsable del grup.

Inscripció:

 
Informació:
Escola de Consum de Catalunya
Correu electrònic: aula.consum@gencat.cat
Telèfon: 93 551 65 56
Organització:
Escola de Consum de Catalunya i l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor
 

 

ImprimeixCorreu-e