PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

La despesa energètica

museu gas 1El projecte es desenvolupa en 20h, que es dividiran en dos tipus de sessions:

  • Sessions a l'aula en les quals s'introduiran els continguts sobre el concepte d'energia: com aquesta esdevé un bé escàs i com és necessari fer-ne un ús intel·ligent. Aquesta eficiència de l'energia serà analitzada a la llar i al centre educatiu.
  • Sessions de treball per al servei a la comunitat: engloba tant les sessions de preparació de material per a la difusió i la seva distribució, com xerrades adreçades a diferents col·lectius de persones i difusió a través de les xarxes socials.

A quina necessitat, repte o millora dóna resposta?
Cada vegada més, les nostres necessitats energètiques van en augment. No som plenament conscients de quanta energia malbaratem diàriament, ni de la procedència d'aquesta energia. No tothom és conscient de l'important que és reduir el nostre consum energètic i en general, del molt que contaminem els éssers humans.

museu gas 2Definició del servei:
La finalitat d'aquest servei és que els alumnes realitzin campanyes de sensibilització i divulgació a través de díptics, pòsters, vídeos, xerrades, etc. per transmetre al seu entorn més proper, mesures d'estalvi i eficiència energètica.

Accions d'aprenentatge:
- Identificació de les causes, agents, efectes i percepció social dels problemes ambientals.
- Coneixement dels principis de desenvolupament sostenible.
- Habilitats en la recerca i el treball rigorós.
- Responsabilitat, autonomia, iniciativa i compromís.
- Habilitats en la planificació, disseny i distribució del materials de difusió, també en el maneig de les xarxes socials.
- Habilitats comunicatives relacionades amb les xerrades de divulgació adreçades a diferents col·lectius o d'altes accions que es vulguin emprendre.

museu gas 3Competències bàsiques:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana

Objectius
- Cercar i gestionar informació provinent de diferents fonts i suports sobre els conceptes bàsics relacionats amb l'estalvi i l'eficiència energètica.
- Analitzar críticament l'entorn des de la perspectiva energètica, i que es pot fer tant a nivell individual com a nivell de societat.
- Mostrar actituds de respecte envers el medi ambient.
- Realitzar activitats de participació i de col·laboració que promoguin actituds de compromís, per tal de comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col.laboració amb el grup i cap a la integració social.

Desenvolupament:
Nombre d’alumnes: 10-25 alumnes
Temporalització i horaris: la durada aproximada és d'un trimestre. Es planteja dins de l'horari lectiu, tot i que la part de servei pot tenir sessions fora de l'horari escolar.
Localització del servei: es durà a terme al centre educatiu, així com a altres espais per determinar (com ara centres cívics, associacions de veïns, etc.).
Abast territorial: el Servei Comunitari té un interès global, però focalitzarem l'acció de servei, dins de la ciutat de Sabadell.

Informació i inscripció:
Fundació Naturgy
Persona de contacte: Laura Almagro Mediñà
Correu electrònic: educacionfundacion@naturgy.com
Telèfons: 934129680
Web

ImprimeixCorreu-e