PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT

 

CA EN ES
       
Open Data Apps de la ciutat APP Ajuntament

Un conveni entre l'Ajuntament i Trànsit permetrà que els ciutadans puguin canviar l'adreça als registres de vehicles i conductors al mateix temps que fan el canvi a Sabadell Atenció Ciutadana

Els ciutadans que s’empadronin o canviïn de domicili a la ciutat ja no hauran d’anar a la Prefectura de Trànsit per fer allà també el canvi d’adreça. L’Ajuntament de Sabadell i la Prefectura Provincial de Trànsit han signat un conveni per intercanviar informació en les matèries relacionades amb els registres de vehicles i de conductors, de manera que quan el ciutadà vagi a Sabadell Atenció Ciutadana (SAC) a empadronar-se, se li oferirà que el canvi sigui comunicat a la Prefectura de Trànsit. Així, la modificació serà anotada tant al registre  de vehicles, com al registre de  conductors. El nou servei que implica l’acord ja està operatiu. 

Amb el conveni, es facilitarà que, sense necessitat de desplaçaments, tots dos registres comptin amb dades plenament actualitzades. L’acord, per tant, estalvia temps i desplaçaments a la població i fa possible una administració més ràpida i eficient, promovent l’estalvi i l’optimització dels recursos, atès que, a més, es prioritzarà en tot moment l’intercanvi d’informació via telemàtica. Un conveni que, així mateix, s’emmarca en el desenvolupament de l’estratègia Sabadell, Smarty City (Sabadell, Ciutat Intel·ligent).

La signatura de l’acord va ser aprovada pel Ple Municipal i suposa l’adhesió a un conveni de col·laboració signat entre la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i la Prefectura Central de Trànsit per l’intercanvi d’informació i la mútua col·laboració administrativa.

I és que per tal de fer un canvi de domicili del vehicle a Trànsit, un pas previ i obligat és l’obtenció del certificat d’empadronament, per al qual el ciutadà ha de sol·licitar la inscripció al Padró municipal, un cop acreditat el nou domicili. Es tracta d’aprofitar aquesta gestió per poder realitzar al mateix temps el tràmit als registres de trànsit.

Així mateix, i a banda de facilitar la gestió a aquells ciutadans que a partir d’ara canviïn de domicili i vagin a comunicar-ho a Sabadell Atenció Ciutadana, el SAC també facilitarà la comunicació a Trànsit als ciutadans que en el seu moment van fer un canvi d’adreça i el van comunicar als serveis municipals però no en van informar a Trànsit. En aquest cas, s’hauran d’adreçar també a les Oficines de Sabadell Atenció Ciutadana per demanar que la modificació s’inclogui als registres de Trànsit.

Amb l’intercanvi de dades pactat, es facilitaran les comunicacions entre administració i ciutadania que prenguin com a base les dades contingudes als registres de vehicles i conductors.

El conveni posarà fi a un dels principals esculls per a l’actualització continua dels registres i és que, fins ara, i en moltes ocasions, el ciutadà no comunicava a Trànsit el nou domicili precisament per evitar-se el desplaçament. L’acord facilitarà, així mateix, la gestió de l’Ajuntament de l’Impost sobre Vehicles, atès que l’administració local també serà coneixedora dels canvis que es comuniquin a Trànsit i siguin rellevants per aquesta gestió.