Renovació dels jocs infantils del parc del Taulí

A l’octubre també es renovaran els de la plaça del Vapor Buxeda Vell...

A l’octubre també es renovaran els de la plaça del Vapor Buxeda Vell

La setmana del 18 al 22 de setembre, l’Ajuntament instal·larà uns nous jocs infantils al parc del Taulí, concretament davant de l’Escola Samuntada, que substituiran els que ja hi havia i que últimament no estaven en condicions, tal com havia fet saber el veïnat. A l’octubre, a més, es farà el mateix a l'àrea de jocs de la plaça on hi ha el Vapor Buxeda Vell, al carrer de Cervantes. L’import destinat a la compra aquestes dues estructures és de prop de 10.000 euros.

Xavier Guerrero, regidor d’Espai Públic, ha afirmat que “dignificar els carrers i les places és el pas previ per retornar la ciutat a les persones”. I ha afegit que “la nostra voluntat és anar renovant la resta de jocs infantils que hi ha a la ciutat, perquè en molts casos l’oferta per als més petits i joves és obsoleta”.

En aquests dos espais es van haver de retirar l’any passat les estructures de jocs infantils existents, perquè estaven en mal estat, presentaven riscos per als usuaris i la seva reparació era inviable.

Les estructures que s'han triat són similars en dimensió a les que es van haver de treure, ja que l'espai d'aquestes àrees està delimitat en tot el perímetre per una tanca de fusta. D'altra banda, amb aquestes estructures també s'ha volgut mantenir el valor lúdic que tenien les anteriors, amb l’objectiu que els nens i nens puguin divertir-se alhora que juguen i es relacionen entre ells.

L'estructura del parc del Taulí oferirà, entre altres activitats, la possibilitat de trepar per diferents elements amb una dificultat creixent. També hi haurà dos tobogans, als quals es podrà arribar per diferents accessos. La de la plaça on hi ha el Vapor Buxeda Vell tindrà una xarxa per trepar i un tobogan, al qual es podrà accedir per una escaleta o un rocòdrom.