L’Escola Municipal de Música reprèn el programa de celebració del 125è aniversari

El 29 de setembre, el violinista Josep Lluís Puig interpretarà Bach...

El 29 de setembre, el violinista Josep Lluís Puig interpretarà Bach i el 6 d’octubre Pax oferirà un programa a l’entorn de compositors de Sabadell

125conservatori28L’Escola Municipal de Música i Conservatori Professional de Sabadell reprèn a finals d’aquest mes de setembre, i després de l’estiu, el programa commemoratiu del 125è aniversari del centre. I ho farà amb dos concerts. El 29 de setembre actuarà el violinista Josep Lluís Puig i el 6 d’octubre arribarà el recital del Pax-Cor de Cambra. Totes dues actuacions, d’accés gratuït, tindran lloc a 2/4 de 8 del vespre, a l’Auditori 1 de l’Espai Cultura Fundació Caixa Sabadell.

Josep Lluís Puig ha estat professor de violí i director de l’Escola Municipal de Música i Conservatori de la ciutat. Sabadellenc i violinista concertista, el 29 de setembre proposarà un programa per a violí sol: La Partita III i la Sonata III per a violí de J. S. Bach. Aquesta última està considerada una de les obres més complexes i difícils que el músic alemany va escriure per a aquest instrument. De fet, és una obra molt poc interpretada per la seva dificultat i profunditat musical. El recital de Puig serà, doncs, una ocasió única per escoltar aquesta peça, tant per al públic que gaudeixi de l’actuació com per a l’intèrpret.

Per la seva banda, Pax és un conjunt vocal nascut el 2012 a Sabadell amb la voluntat de cultivar el repertori coral i amb un alt nivell d’exigència individual i col·lectiu. Per al 125è aniversari de l’Escola de Música, la formació oferirà un programa al voltant de la música de compositors de Sabadell, alguns antics professors i d’altres encara en actiu. Un concert que constituirà un especial homenatge a la història del centre municipal i de la ciutat.

Més d’una vintena d’activitats i propostes commemoren al llarg de 2017 el 125è aniversari de l’Escola Municipal de Música. Un programa extens i variat que té l’alumnat de l’Escola de Música i Conservatori com a protagonistes i que alhora compta amb la col·laboració de diferents músics professionals, institucions i entitats. Tot plegat amb l’objectiu de difondre i posar en valor la tasca del centre municipal en favor de la música i la cultura i reconèixer la important contribució que des del 1892 han portat a terme professorat, alumnat, famílies i les institucions o entitats col·laboradores i que han consolidat l’Escola Municipal de Música i Conservatori com un centre docent de referència a Sabadell, a la comarca i a Catalunya.

Programa d’actes de commemoració