La Setmana del Voluntariat reconeix la tasca de les entitats i els voluntaris de Sabadell

Es celebra la segona edició, del 3 al 7 d’octubre amb activitats com tallers...

voluntariat29

Es celebra la segona edició, del 3 al 7 d’octubre amb activitats com tallers, exposicions, taules rodones i xerrades

Sabadell és una ciutat amb un teixit associatiu fort, divers, consolidat i de gran tradició que, a través, principalment, de la participació de persones voluntàries, es configura com una ciutat implicada i compromesa. Un gran nombre de persones contribueixen, de manera lliure i altruista, al desenvolupament de projectes i activitats en les aproximadament 900 entitats i associacions que hi ha de tots els àmbits a la ciutat de Sabadell.

Amb l’objectiu de fer visible i difondre el treball que duen a terme les entitats i el voluntariat de Sabadell, la ciutat acollirà, per segon any consecutiu, la Setmana del Voluntariat, que es celebrarà entre els dies 3 i 7 d’octubre.

La iniciativa, promoguda per l’Ajuntament de Sabadell amb la col·laboració del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, i també de les pròpies entitats i els voluntaris i voluntàries de la ciutat, proposa activitats per engrescar tota la ciutadania.

D’aquesta manera, durant els 5 dies que dura la 2a Setmana del Voluntariat hi haurà tallers, exposicions, xerrades, taules rodones, etc. per tal que la ciutadania conegui més de prop el món de l’associacionisme i el voluntariat.

El programa pretén potenciar el teixit associatiu de la ciutat i donar visibilitat i reconèixer la tasca que desenvolupen les entitats. Les activitats, que tenen aquesta finalitat, s’han configurat a partir de les propostes suggerides per les pròpies entitats.

Programa d’actes de la Setmana

La setmana començarà el dia 3 d’octubre amb la xerrada-diàleg Voluntariat mar enllà, a la Casa Duran. Serà a càrrec de Gerard Canals, coordinador d’equips i cap de missió de Proactiva Open Arms, l’ONG que té per objectiu rescatar del mar les persones refugiades que arriben a Europa.

L’endemà, dia 4, el Vapor Codina acollirà una càpsula sobre el voluntariat on joves voluntaris de Sabadell parlaran sobre les seves experiències. El mateix dia, però al Casal Pere Quart, hi haurà el taller Trobar-se en la pèrdua, a càrrec de la psicòloga Anna Morera, orientat a aprendre a gestionar situacions de dol.

Una taula rodona sobre experiències de voluntariat és l’activitat programada pel dijous 5 d’octubre, al Casal Pere Quart, on hi participaran voluntaris i voluntàries d’entitats de la ciutat de diferents àmbits de participació que explicaran la seva experiència.

El divendres 6 d’octubre hi haurà un altre taller, Ecologia emocional en la Gestió del Voluntariat, en aquest cas per a entitats sense ànim de lucre i impartit per Isabel Cordón, de l’Institut d’Ecologia Emocional de la Fundació Àmbit. Al Casal Pere Quart.

L’última jornada de la Setmana del Voluntariat començarà amb el Mescla’t, un espai lúdic, reivindicatiu i de sensibilització on hi haurà tallers, mostra d’entitats, jocs, teatre i concerts. A les 12:15, Impacta T Intervencions Teatrals farà una sessió de Teatre Fòrum, Trenquem tòpics, per reflexionar sobre el voluntariat.

Tots els tallers són gratuïts i les places limitades. Cal inscripció prèvia al 93 745 31 84 o a puntvoluntariat@ajsabadell.cat.