El futur CAP de Can Llong estarà en funcionament a finals del 2019

L’equipament començarà a construir-se el 2018 i atendrà la població de l’àrea Can Llong - Castellarnau...

El futur Centre d’Assistència Primària de Can Llong entrarà en funcionament durant l’any 2020, per donar atenció a la població de Can Llong - Castellarnau. El proper mes d’octubre la Generalitat preveu treure a concurs el projecte, per tal que les obres puguin començar durant el 2018.

El conseller de Salut, Antoni Comín, i l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant, han presidit avui l’acte de presentació del futur equipament, al solar on s’edificarà, a la ronda d’Europa, 522, entre l’avinguda d’Estrasburg i el carrer de Sarajevo. El cost estimat de l’obra és d’1,8 milions d’euros.

“La construcció d’aquest equipament és una llarga reivindicació històrica per a la ciutat i pel barri; i avui és una gran notícia la presentació del projecte d’un equipament que ha de permetre millorar l’atenció sanitària dels ciutadans i ciutadanes de Can Llong i Castellarnau”, ha afirmat Serracant durant la presentació del projecte.

El nou CAP serà un edifici d’una planta de 1.685 metres quadrats, que constarà, a més de les àrees administratives, de recepció, suport de personal i emmagatzematge, d’una zona assistencial amb 4 consultes de medicina general, 4 d’infermeria i 1 sala d’espera. També tindrà una zona polivalent, amb sala de tractaments, dues consultes, boxes d’extraccions i altres espais complementaris.

Millora de l’Àrea Bàsica de Can Rull

El CAP de Can Llong serà un equipament ubicat a l’Àrea Bàsica de Salut (ABS) 4B - Can Rull per donar atenció a la població de Can Llong-Castellarnau. Actualment bona part d’aquests veïns i veïnes són atesos al CAP de Can Rull i alguns al CAP Concòrdia per la proximitat del seu domicili.

Serracant ha subratllat que “aquest era un compromís amb la ciutat però especialment amb el barri de Can Llong – Castellarnau, ja que la construcció d’aquest Centre d’Assistència Primària posarà fi al problema que tenien els veïns i les veïnes de poder rebre una assistència de qualitat, accessible i de proximitat”.

La construcció del CAP representa una millora en les instal·lacions tant perquè descongestiona el CAP de Can Rull –insuficient per la població de referència que té– com per facilitar l’accessibilitat de la població, amb un centre més proper.

“És compromís de l’actual Govern que tots els barris disposin dels equipaments, i els serveis bàsics i l’educació i la salut ho són. A Can Llong ho estem fent possible i, en els propers mesos, el barri de Can Long disposarà d’una nova escola, un nou institut i un Centre d’Assistència Primària”, ha afegit Serracant.

Culminant la millora de la xarxa sanitària

Al desembre del 2016 es va signar el Pacte de Salut entre el consistori i el Servei Català de Salut, el qual establia el marc de col·laboració per a la millora del mapa d’equipaments de la ciutat amb el compromís del CatSalut de construir el CAP de Can Llong i també l’aportació patrimonial de 4 milions d’euros per part de l’Ajuntament al Consorci sanitari Parc Tauli per millorar les instal·lacions del servei d’urgències.

Presentació del Projecte del Nou CAP de Can Llong