L’escriptora Najat El Hachmi, a l’acte d'inici dels cursos de català del Centre de Normalització Lingüística

El dimarts 17 d’octubre, a 2/4 de 8 del vespre, al Casal Pere Quart

NajatEl dimarts 17 d’octubre, a 2/4 de 8 del vespre, al Casal Pere Quart, el Centre de Normalització Lingüística de Sabadell durà a terme l’acte d’inici dels cursos de català. Com ja és habitual, amb aquest esdeveniment es dona també el tret de sortida a l'edició de tardor del Voluntariat per la Llengua.

L’encarregada de fer-ho serà l’escriptora Najat El Hachmi, que pronunciarà la conferència Els llibres fan arrels, sobre la importància de la lectura en la cohesió social.

Un dels objectius del Centre de Normalització Lingüística de Sabadell és promoure la llengua com un dels elements clau en la cohesió d’una societat, i una de les eines per fer-ho és el foment de la lectura. Per això es vol iniciar aquest curs reflexionant sobre la importància que pot tenir la lectura en la consolidació del sentiment de pertinença.

Najat El Hachmi

L’escriptora Najat El Hachmi va néixer al Marroc i es va traslladar a Vic amb la família quan tenia 8 anys. La literatura la va ajudar a “fer front al desassossec de no saber exactament d'on era i com havia de sobreviure a les contradiccions que aquest espai fronterer em comportava”, com ens diu ella mateixa.

Com a escriptora es va donar a conèixer l’any 2004 amb l’obra Jo també soc catalana. L’any 2008, L’últim patriarca li va valdre el premi Ramon Llull de novel·la i el 2015 va rebre el Premi Sant Joan per La filla estrangera.