L’Ajuntament aprova una nova divisió territorial de la ciutat

Per primera vegada, es delimiten els barris i s’actualitzen els límits de districtes, sectors, barris i seccions censalsPlanolBarrisSabadell

El Ple del dimecres 11 d’octubre va aprovar definitivament la nova divisió del terme municipal de Sabadell en districtes, sectors i barris, i les divisions territorials de la ciutat en entitats i nuclis de població, així com la modificació de l’article 3 del Reglament Municipal del Consells de Districte.

Tant el Reglament com el document amb les divisions territorials els havia aprovat inicialment el Ple del passat 25 de maig i, després, es van presentar i debatre públicament a tots els consells de districte. Passat el termini per formular-hi reclamacions, només hi ha hagut una única al·legació –que ara s’ha acceptat–, formulada per l’Associació de Veïns de Covadonga, que sol·licita que el nom del barri sigui Covadonga en comptes de la Cobertera - Covadonga com es proposava, al·legant que aquesta és la denominació amb què els veïns identifiquen la zona.

7 districtes, 19 sectors i 32 barris

La divisió territorial de Sabadell que hi havia fins ara la va aprovar el Ple municipal l’any 1985. L’evolució urbanística i social de la ciutat ha fet necessària ara una actualització de l’acord. La nova divisió manté els 7 districtes i 19 sectors i dibuixa 32 barris, 6 nuclis de població al rodal i 2 zones industrials. Per primera vegada es limiten geogràficament els barris i se n’aproven oficialment tots els noms. Per fer-ho possible, s’ha fet servir la definició de barri com una delimitació territorial que identifica geogràficament de forma clara una agrupació de ciutadans.

Amb aquesta actualització s’ha retocat el límit d’algun sector i d’algun districte per tal que la divisió territorial sigui coherent i perquè un barri pertanyi a un sol sector i a un sol districte. En aquest sentit, s’ha considerat que cada divisió inferior és una part indivisible i integrant d’una divisió superior. A més, s’ha aprofitat l’ocasió per actualitzar les seccions censals a fi que siguin més homogènies i tinguin més coherència. Ara, aquestes seccions les haurà de validar l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

Juli Fernàndez, tinent d’alcalde de Cohesió Territorial, ha afirmat que ”és la primera vegada que a Sabadell posem límit als barris, és a dir, expliquem on comença i on acaba cadascun, cosa que a partir d’ara ens permetrà explotar les dades per barris i tenir informació molt més desagregada”.

Principals variacions

Pel que fa als districtes, l’única modificació és la ubicació del barri de Can Llong dins un únic districte, el 4, que és on té més arrelament social i superfície.

Quant al barris, ara s’han definit geogràficament, és a dir, se n’han traçat uns límits concrets. D’altra banda, al Districte 1 el barri de Laietana s’ha fusionat amb el de la Cobertera i s’han passat a anomenar Covadonga i el barri de Nostra Llar s’ha inclòs dins el Sector de Sant Oleguer. Al Districte 2, s’ha canviat la delimitació dels sectors de la Creu Alta i Can Puiggener a causa de la reurbanització del parc de la Clota. Al Districte 4 s’han suprimit els barris de Can Borgonyó i Via Alexandra, i els de Castellarnau i Can Llong s’han integrat al Sector Berardo. Al Districte 5, els barris de la Serra d’en Camaró i de Can Gambús s’han situat al Sector Can Feu. I, al Districte 7, el Raval d’Amàlia s’ha integrat al Sector la Serra de Sant Iscle.

D’altra banda, les àrees perifèriques situades al rodal s’identifiquen segons els diferents àmbits geogràfics on estan ubicades, és a dir: rodal-Togores, rodal Sant Julià d’Altura, rodal Berardo, rodal Oest, rodal la Serra de Sant Iscle i rodal Est. I els àmbits de Sant Pau de Riu-sec i de Can Roqueta s’identifiquen a partir d’ara com a zones empresarials (ZE).

Divisió del terme municipal aprovada

Districte

Sector