PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Recepció als alumnes francesos que aquests dies fan un intercanvi amb l’Institut Pau Vila en el marc del Batxibac

Una vuitantena d’alumnes bretons visiten Sabadell...

Una vuitantena d’alumnes bretons visiten Sabadell

L’Ajuntament ha rebut aquest matí un grup d’alumnes del Lycée Jean Brito de Bain-de-Bretagne (França), que aquests dies participen en un intercanvi a Sabadell amb alumnat de l’Institut Pau Vila. El projecte es desenvolupa en el marc del Programa Batxibac amb l’objectiu de millorar i aprofundir en el coneixement de la llengua, la literatura i la cultura de tots dos països. La trobada d’avui a l’Ajuntament l’han presidit l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant, i el tinent d’alcalde i regidor d’Educació, Joan Berlanga, els quals han respost les preguntes formulades pels alumnes bretons.

El programa Batxibac s’imparteix en els centres específicament autoritzats pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat i permet a l’alumnat cursar un currículum mixt amb un terç de l’horari lectiu del batxillerat en llengua francesa. Els nois i noies que cursen currículum mixt, a més d’obtenir el títol de batxiller si superen totes les matèries cursades, poden obtenir també el diploma de baccalauréat si superen una prova externa que es desenvolupa íntegrament en francès.

Aquest és el segon cop que alumnat del Lycée Jean Brito visita Sabadell en el marc dels intercanvis Batxibac. En aquesta ocasió, són més d’una vintena d’estudiants i, com l’any passat, cursen l’equivalent a 2n de batxillerat. La visita a la nostra ciutat és la tornada del viatge que alumnat de l’Institut Pau Vila va portar a terme a la Bretanya francesa al setembre.

Durant la seva estada a Sabadell, l’alumnat està coneixent la nostra ciutat i també s’han inclòs sortides culturals a Barcelona i altres indrets del país.

Lycee