PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Una nova aplicació mòbil permet que la ciutadania informi de qualsevol incidència a l’espai públic

Una nova aplicació mòbil permet que la ciutadania informi de qualsevol incidència a l’espai públic

Xavier Guerrero ha expressat que

aquest aplicació és la cirereta d’un pastís més complex, que és tot el mecanisme de personal informàtic que hi ha al darrere per atendre les incidències d’espai públic. En aquests 4 anys n’hem atès més de 30.000 anualment. I només entre 2017 i 2018 n’hem resolt més de 3.000 de voreres i calçades. Amb la nova app tindrem més ulls a tota la ciutat, ja que comptem directament amb la ciutadania per ajudar a fer un Sabadell millor.

Per fer-la servir, l’usuari s’ha de descarregar l’aplicació Sabadell Espai Públic i registrar-se. A partir d’aquí, pot triar el tipus d’incidència, seleccionar el punt on es troba mitjançant la geolocalització, hi pot adjuntar una fotografia i, finalment, enviar la incidència. Aleshores rep un missatge electrònic de confirmació que l’enviament s’ha fet correctament. En aquest moment és quan la comunicació arriba a l’Ajuntament, que posa en marxa el mecanisme per comprovar que efectivament el que se li ha comunicat és correcte, per tal de posar-hi remei.

El tipus d’incidència pot estar relacionada amb l’enllumenat públic, la neteja viària, la recollida de residus, el mobiliari urbà, els espais enjardinats, l’arbrat, la xarxa de clavegueram, el paviment de vorera i calçada, les baranes, la senyalització de trànsit, els pilons, els miralls, les bandes reductores de velocitat i els semàfors.

Per la seva banda, Miquel Soler ha comentat que

a partir d’ara la ciutadania disposa d’un nou canal de comunicació amb l’administració. Una manera molt més àgil i propera d’informar d’incidències diverses, que permet democratitzar la gestió del manteniment de l’espai públic.