PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya dona la raó a l’Ajuntament i denega les mesures cautelars sol·licitades per Smatsa contra la instal·lació del sistema de control als vehicles

El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya dona la raó a l’Ajuntament i denega les mesures cautelars sol·licitades per Smatsa contra la instal·lació del sistema de control als vehicles

Segons la sentència del TSJC, s’ha de completar la implantació del sistema de geolocalització perquè “la inversió de 388.000 € no és una pèrdua econòmica irreparable en un contracte on es facturen 18 milions d’euros anuals”, i perquè “la instal·lació d’un sistema de control efectiu dels serveis realitzats per Smatsa anirà en benefici d’una major seguretat jurídica i evitarà els conflictes sobre les xifres facturades per la concessionària”.

En aquest mateix sentit, la sentència  indica que el requeriment és executiu i que no cal esperar al que digui el jutge de la querella, ja que la mateixa sala ja ha resolt la petició de cautelars per economia processal.

Així, s’aixeca la suspensió de l’expedient sancionador que havia quedat aturat el 27 de març de 2019 amb la petició de suspensió per part d’Smatsa en les al·legacions al decret del 15 de febrer de 2019 d’incoació de l’expedient d’imposició de penalitzacions per la manca d’implantació total del sistema de geolocalització en tots els mitjans posats a disposició del contracte, per un import de 36.000 €.

Sentències favorables a l’Ajuntament

Amb aquesta ja són 7 les sentències en què els jutjats han donat la raó a l’Ajuntament de Sabadell als diferents recursos i apel·lacions presentats per la direcció d’Smatsa contra les actuacions municipals a la fiscalització del contracte.

En el cas del sistema de gestió i control, l’Ajuntament va aprovar, al febrer del 2018, el requeriment a la direcció d’Smatsa per completar la instal·lació del sistema de control via GPS de tots els serveis, tal com ja  estipula el contracte, després de comprovar que només el 26% dels equips mòbils del servei tenen sistema de seguiment; que només estan programades al sistema informàtic de control 4 de les 5 fraccions recollida i que no hi ha programat cap servei de neteja viària, impossibilitant el control automàtic.