PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

La Policia Municipal modernitza el centre de comandament per augmentar la seguretat al carrer i l’eficàcia en la gestió

La Policia Municipal modernitza el centre de comandament per augmentar la seguretat al carrer i l’eficàcia en la gestió

La nova central ocupa un espai annex a les oficines de Policia Municipal, a Cal Marcet, i consta d’una Sala de Comandament, pròpiament dita, i d’una Sala de situacions de Crisi.

La Sala de Comandament suposa un canvi radical pel que fa al sistema de comunicació actual. Es renovarà el sistema de recepció de trucades, amb multioperadors i amb un nou software de registre d’incidències, que permet una major atenció a  les demandes i una assignació, per tant, més eficient a les unitats al carrer, amb la intercomunicació entre posicionament d'unitats policials i lloc de la demanda.

Durant la visita avui a les obres de l’espai, l’alcaldessa de Sabadell Marta Farrés ha assenyalat que

“el Govern municipal es proposa renovar la Comissaria de la Policia, ubicant-la en la trama urbana de la ciutat, i estem treballant en un projecte per tenir una nova a l’entorn de la Biblioteca del Nord. Tenim molt clar que hi ha d’haver aquesta aposta per la seguretat”.

També ha afirmat que

“hem decidit continuar tirant endavant un projecte que ja s’havia adjudicat el mandat anterior per millorar Cal Marcet mentre no es fan les obres de la nova Comissaria”.

Salt tecnològic

La sala, a més, tindrà més capacitat de transmissió i recepció de dades d'imatge, el que possibilita l'Increment del número de càmeres de videovigilància al carrer i detecció d'incidents en temps real. Està previst que els primers equips s’instal·lin al barri de Can Deu.

També es preveu la instal·lació d’eines TiC per a l'alerta de persones, vehicles i incidents en temps real per mitjà de programari, amb la finalitat d’augmentar la seguretat dels veïns. Forma part del projecte de desenvolupament del programa europeu Magneto, al qual la Policia Municipal hi està adherida.

El salt tecnològic es completa amb la incorporació de tecnologia de la imatge 5G que permetrà en temps real rebre imatges a la sala de comunicació i de crisi d'incidències que es donin a la ciutat.

Centralització de situacions d’emergències

Pel que fa a la Sala de Crisi, es tracta d’un espai que permet la centralització de la gestió de situacions d’emergència (nevades, incendis, aiguats, operacions policials, etc.). Està previst per als operadors de seguretat, emergències i assistència el que permetrà una millor direcció i coordinació de l 'emergència situacional.

Les obres van començar aquest mes de juliol i tenen un termini d’execució de sis mesos. L’encarregada de l’actuació es l’empresa Artífex, i compta amb un pressupost de 436.000 euros.

L’espai té unes dimensions aproximades de 20 per 12 metres i consta, a més de les sales de comandament i crisi, d’altres espais servidors i d’accés. La Sala de Comandament, és un espai diàfan presidit per les pantalles murals de control, que han de ser visibles des de qualsevol punt de la Sala. Està connectada físicament i visualment amb la Sala de Crisi, per mitjà d’una gran vidriera que permeti la visió des de la Sala de Crisi de les pantalles murals de la Sala de Comandament.

Completa la distribució de la part funcional de la central un despatx per a comandament.

L’actuació s’emmarca en el desenvolupament del Pla Director de la Policia Municipal, que pretén fer del cos local una policia de referència a la ciutat, dotant-se de més recursos humans i materials i amb una filosofia proactiva i més propera a la població.