PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

La tuneladora reprèn el camí cap a Sabadell Estació després de fer tasques de manteniment al passeig de la Plaça Major

Es preveu que els treballs estiguin enllestits al novembre

L’alcalde de Sabadell, Joan Carles Sánchez, i el director general d’Infraestructures i Mobilitat Terrestre de la Generalitat de Catalunya, Xavier Flores, acompanyats pel tinent d’alcalde d’Urbanisme, Josep Ayuso, han visitat avui les obres de perllongament de la línia del Vallès (FGC) amb motiu de la represa dels treballs de perforació del segon túnel de la línia. Paral·lelament, continuen els treballs a les estacions.

La tuneladora es va posar en marxa de nou a principis d’abril. A finals de maig va arribar a plaça d’Espanya i ara fa un parell de setmanes va arribar al passeig de la Plaça Major, on s’han fet tasques de manteniment. Avui, emprèn el camí cap a Sabadell Estació i es preveu que aquest segon túnel estigui acabat al mes de novembre, atesa la rapidesa de construcció i que ha superat els 30 metres de túnel per dia.

Tal i com ha destacat l’alcalde aquest matí, “hi ha dos motius importants de satisfacció: el primer és que l’obra continua a bon ritme i, si no passa res, el segon túnel estarà finalitzat abans del Nadal. Està dins el calendari previst. L’altre és que hi haurà un nou pàrquing que permetrà redefinir l’aparcament i la mobilitat al centre de la ciutat”. I ha afegit que “la connexió entre els dos aparcaments dependrà dels concessionaris. El que es va definir és que el nou pàrquing té facilitats perquè es pugui connectar amb l’existent, sense que calgui fer obres a la superfície”.

Pel que fa a l’obra en superfície l’alcalde Sánchez també ha esmentat que “en poc temps podrem iniciar la segona fase de les obres del Passeig i anar recuperant espai públic”.

De la seva banda, el director general d’Infraestructures i Mobilitat Terrestre, ha assenyalat que el perllongament dels FGC “és una obra molt important per al municipi perquè significa un gran canvi en la seva mobilitat. Estem treballant en el túnel, ara falten 800 metres i continuem treballant en l’obra civil. Mantenim, doncs, el calendari previst, que al 2015 es pugui acabar l’obra i al 2016 puguin circular trens”.

En total, la tuneladora haurà excavat 2,9 quilòmetres de túnel, des del parc del Nord fins a Sabadell Estació, que es completaran amb el tram de 700 metres de pantalles, ja executat, entre parc del Nord i Ca n’Oriac.

Sumant-hi els trams corresponents a les estacions, la línia perllongada dels FGC tindrà 4,4 quilòmetres i cinc estacions: quatre de nova construcció i l’actual Sabadell Estació, que se soterrarà i remodelarà. Les obres compten amb un pressupost d’uns 430 milions d’euros. Es preveu que les obres de perllongament estaran enllestides al llarg del 2015 i que la línia perllongada entri en funcionament el 2016.

Estat dels treballs

El primer túnel del perllongament es va completar el novembre de 2011 amb l’arribada de la tuneladora a Sabadell Estació. Per motius pressupostaris, les obres es van aturar temporalment al gener de 2012 i a l’octubre del mateix any es van reprendre.

En aquests mesos, es van dur a terme les tasques per a desmuntar la tuneladora i traslladar-la per peces des de Sabadell Estació fins al pou d’atac de parc del Nord. Un cop un cop muntada i posada novament a punt, va començar a excavar el segon túnel el passat mes d’abril, alhora que continuaven els treballs a la major part de les estacions.

Paral·lelament, a la zona de Gràcia ja s’ha posat en marxa l’estació provisional i ben aviat es començaran a fer les pantalles de la futura estació, feines a la via provisional i a l'espai de la futura via.

D’altra banda, al nord de la ciutat també s’estan duent a terme els treballs de la futura estació de Ca n’Oriac i al Centre s’està construint el forjat del nou aparcament.