PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

El Govern municipal de Sabadell presenta a la Fiscalia els informes que acrediten que no s’ha donat cap instrucció de destruir documents

El regidor en funcions d’Espai Públic i Seguretat Ciutadana, Cristian Sánchez, en representació del Govern municipal de Sabadell, ha presentat aquest matí a la Fiscalia de Sabadell els informes que acrediten que no hi ha hagut cap instrucció als treballadors i treballadores municipals per destruir cap tipus de documentació oficial.

“Després de les informacions aparegudes als mitjans de comunicació sobre la destrucció de papers, com a responsable polític vaig demanar informes a cadascun dels caps i responsables del meu departament, que em confirmen que ni han rebut ni han donat cap instrucció per a la destrucció de documentació oficial”, ha dit Cristian Sánchez.

El regidor en funcions ha afirmat que “després que s’ha creat aquesta alerta a la ciutadania, he portat aquesta informació a la Fiscalia perquè la tingui en consideració amb la idea de deixar net el nom de la ciutat i dels funcionaris” i ha afegit que “em poso a la completa disposició de la Fiscalia per donar tota la informació que consideri, amb la voluntat de màxima transparència i per donar una resposta clara i contundent a la ciutadania”.

L’Ajuntament ha garantit des d’un primer moment la custòdia dels documents oficials i la conservació de tots els expedients, complint la normativa de l’administració pública.

Davant la finalització del mandat, que comporta un canvi de responsabilitats i d’espais físics, es pot produir el trasllat i eliminació de documents, però en cap cas es tracta d’expedients, sinó del tipus de documents que habitualment es destrueixen –duplicats, còpies o esborranys–, els originals dels quals estan convenientment arxivats. El tractament del paper que genera l’Ajuntament es fa seguint els protocols de seguretat, que marca que els duplicats de la documentació amb dades personals s’han de destruir i conservar únicament els originals.

Així mateix, l’equip de govern en funcions s’ha posat a disposició del proper Govern municipal per donar tota la informació necessària per facilitar el traspàs, no només fins al 13 de juny, dia de constitució del nou consistori, sinó també en els dies posteriors.