L'AJUNTAMENT

Comunicat en relació amb el nomenclàtor i la memòria històrica

Davant les informacions aparegudes sobre els canvis en el nomenclàtor de Sabadell, l’Ajuntament vol manifestar el següent:

1. Ara mateix, el consistori treballa per tal d’establir els criteris generals que hauran de regir els possibles canvis en el nomenclàtor. En cap moment s’ha fet cap proposta sobre noms concrets.
  2. La proposta del Govern serà la que sorgeixi del treball consensuat amb entitats i associacions de la ciutat, amb l’objectiu de tenir uns carrers i un nomenclàtor respectuosos amb la memòria històrica, en el marc del desenvolupament de la Llei de Memòria Històrica.
  3. L’informe que ha encarregat l’Ajuntament és extern i no vinculant, i té com a objectiu disposar d’una radiografia del nomenclàtor de la ciutat. Recull informacions de treballs previs com el del 1983. L’informe s’ha fet arribar a les entitats i associacions que formen part de la Taula de Memòria Històrica com a document de treball.
  4. El Govern segueix treballant per generar un debat constructiu i serè al voltant d’aspectes de gran sensibilitat com són el nomenclàtor i la memòria històrica.