PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Un procés participatiu contribuirà a definir els continguts de la futura Oficina d’Entitats de Sabadell

oficinaentitatsL’Ajuntament de Sabadell ha obert un procés participatiu que recollirà propostes per definir el funcionament de la futura Oficina d’Entitats. Amb el nom Pensem l’Oficina d’Entitats de Sabadell, el procés està actiu a la plataforma Decidim Sabadell i recollirà les aportacions de persones, entitats i col·lectius que contribueixin a perfilar els continguts de l’Oficina.

El procés participatiu consta de dues accions. La primera és un qüestionari, actiu fins al 31 d’octubre, que té per objectiu obtenir una fotografia de quines són les dificultats i necessitats amb què es troben les entitats i de quina manera el futur servei pot ajudar a superar-les. Així, les preguntes de la consulta giraran al voltant de les necessitats de funcionament intern de les entitats, les dificultats en la seva gestió diària i els serveis que podria prestar l’oficina.

La segona part del procés participatiu tindrà lloc el 14 de novembre, a 2/4 de 7 de la tarda, al Casal Pere Quart, on tindrà lloc una sessió de treball entre entitats i col·lectius. A la trobada s’analitzaran els resultats del qüestionari i es confeccionarà una proposta de continguts del futur servei.

Durant la presentació avui del procés participatiu, la regidora de Participació Ciutadana, Glòria Rubio, ha assenyalat que “amb l’Oficina disposarem d’un espai que afavoreixi el treball en xarxa i en què les entitats trobin suport, assessorament i informació. Volem que aquest servei faciliti que les entitats de la nostra ciutat actuïn com a element de cohesió social, de foment d’una participació ciutadana activa, compromesa i de transformació social”.

Paral·lelament, participen en el procés personal de diferents departaments municipals que es relacionen directament amb les entitats (subvencions, ús d’equipaments o espai públic, cessió d’immobles, voluntariat, etc.) i que poden contribuir a descriure punts febles i necessitats de les entitats.

Oficina d’Entitats

L’Oficina d’Entitats és un nou servei municipal que neix per afavorir el treball en xarxa i optimitzar els recursos. A més, vol ser un punt on les associacions puguin trobar suport, assessorament, informació i acompanyament en la seva gestió i en els tràmits amb l’administració.

El Pla de Mandat 2016-19 recull, dins l’àmbit de la participació, l’objectiu de fomentar l’associacionisme com a agent actiu de cohesió social i incorpora, com a acció al llarg de la legislatura, el disseny i obertura d’una oficina d’entitats, com a resultat de l’aprovació per part del Ple de diverses mocions presentades per diferents grups municipals.

La previsió és ubicar l’oficina a l’antiga Escola Riu-sec, a la plaça de Jean Piaget, edifici que durant uns anys va fer servir l’Escola de Música i Conservatori de Sabadell. Un cop finalitzat el procés participatiu, a principis de l’any 2018 es presentarà el projecte final del nou servei, així com el projecte arquitectònic.