Projectes de solidaritat

Fem xarxa amb CIPO, SCCL

Publicat a Projectes de solidaritat

Promou:
CIPO, SCCL.

Descripció:
Elaboració d'estratègies de comunicació relacionades amb la difusió dels productes artesanals elaborats per CIPO, SCCL, en el marc de la mostra FiraNuvis del Vallès. Durant els dies 20 i 21 d'octubre 2018 exposarem a Fira Sabadell els nostres productes artesanals, destinats específicament a detalls de casament. El projecte consisteix en fer un catàleg de fotografies dels productes per poder seguir fent difusió a les diverses xarxes socials, així com d'altres actuacions que conformaran un Pla de comunicació, elaborat per l'alumnat de secundària.

A quina necessitat, repte o millora dóna resposta?
CIPO, SCCL neix l’any 1968 a partir de la iniciativa i de l’esforç d’un grup de pares i mares de joves amb discapacitat intel·lectual de Sabadell, com una alternativa normalitzada a l’acabament de l’etapa escolar dels seus fills i filles. Actualment és una empresa social sense afany de lucre que treballa per la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental i les seves famílies, generant suports i oportunitats per al desenvolupament del projecte de vida de cada persona, des de dues dimensions clau: des de la integració sociolaboral (formació ocupacional, treball, etc) i d'altres suports que afavoreixin una atenció integral a les seves necessitats.

Per la nostra entitat la difusió dels nostres productes i activitats és molt necessària per donar a conèixer la nostra tasca i com a acció comercial. Mitjançant aquest projecte de Servei Comunitari es vol fer promoció dels nostres productes artesanals, concretament els elaborats en el marc de la mostra FiraNuvis del Vallès, per la qual cosa necessitem el suport de l'alumnat de secundària.

Definició del servei:
- Realitzar fotografies dels productes artesanals exposats a la mostra FiraNuvis del Vallès i elaborar-ne un catàleg.
- Dissenyar i executar un pla de comunicació que inclogui, entre d'altres, les diferents xarxes socials (Facebook, Instagram...) amb l'objectiu de promocionar els productes artesanals exposats a la mostra FiraNuvis del Vallès.
 
Accions d'aprenentatge:
- Conèixer l'entitat i la seva missió, els serveis que ofereix, les activitats que desenvolupa i els productes artesanals que s'elaboren.
- Conèixer a quines persones dóna servei CIPO, SCCL, les seves capacitats i potencials, el seu treball i la seva vàlua social.
- Trencar mites i estereotips relacionats amb la discapacitat intel·lectual.
- Elaborar un catàleg de fotografies del productes artesanals elaborats per CIPO, SCCL i dur a terme un Pla de comunicació.
 
Competències bàsiques:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència del tractament de la informació i competència digital
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència social i ciutadana
 
Objectius:
- Conèixer d'altres realitats i empatitzar amb les dificultats de les persones amb discapacitats intel·lectuals.
- Plantejar, desenvolupar i valorar un pla de comunicació per difondre els productes artesanals elaborats per CIPO, SCCL, a través de diferents xarxes socials.

Desenvolupament:
Nombre d’alumnes: 4 alumnes
Temporalització i horaris: dins el primer trimestre, en 5 sessions de 2 hores dins de l'horari lectiu. (a concretar)
Localització del servei: a les nostres instal·lacions
Abast territorial: al tractar-se d'una campanya de publicitat en xarxes socials l'abast pot ser local o més extens.

Informació i inscripció:
CIPO, SCCL
Persona de contacte: Aurora Piguillem
Correu electrònic: cipostas@cipo.cat
Telèfon: 93 723 35 99 
Consultar Web
 

Imprimeix