
Aquest any, la regidoria d'Igualtat Dona-Home comptarà amb una pressupost de 591.000 euros, aproximadament, un increment considerable respecte l'any passat, quan el pressupost va ser d'uns 476.000 euros. Tal com ha comentat la regidora d'Igualtat Dona-Home, Marta Farrés, "es tracta d'un pressupost no només enfocat a les dones, sinó a la construcció d'una societat més igualitària. En èpoques de crisi econòmica l'aposta política és consolidar l'atenció a les persones, per això el pressupost d'Igualtat no només no pateix cap retallada sinó que s'augmenta".
Com a novetat Farrés ha comentat que "es continua treballant amb homes per a la igualtat, es tracta d'una línia de treball que té com a objectiu anar sumant homes que treballin des de la perspectiva de gènere".
Aquestes xifres queden al marge del que altres regidories destinen al desenvolupament del Pla Municipal d'Igualtat.
Durant els darrers anys el pressupost del Programa d'Igualtat s'ha anat incrementant, com els 381 mil euros, aproximadament, de l'any 2007, que representaven un 0,19 del pressupost municipal.
Els principals programes als quals es dedicarà el pressupost d'aquest any són:
- El funcionament del Centre d'Atenció a la Dona.
- L'elaboració d'un nou protocol contra la violència de gènere que no inclogui només l'actuació quan es produeix un cas, sinó tots els aspectes que cal treballar des de la ciutat: prevenció, detecció i atenció-recuperació.
- La implementació i avaluació continuada del Pla Municipal d'Igualtat.
- Activitats de sensibilització.
Línies d'actuació per a l'any 2010
Des que es va crear el 1999, l'objectiu principal de la Regidoria d'Igualtat Dona-Home ha estat millorar les condicions socials, laborals, econòmiques, sanitàries i de qualitat de vida de les dones a la ciutat de Sabadell, vetllant perquè es garanteixi la igualtat d'oportunitats.
Les principals línies d'actuació són la intervenció comunitària i l'atenció i recuperació de dones que pateixen discriminacions, com també les polítiques d'igualtat. S'incideix especialment en el treball transversal, per potenciar l'abast de l'impacte de les polítiques de gènere.
Pel que fa als actes de sensibilització, es porten a terme tallers (com les edicions d'Aprenent a estimar-nos més), commemoracions de diades (8 de març i 25 de novembre), concursos (cartell 8 de març, narracions de gènere...), conferències, accions adreçades a joves, com Ciutat i Escola, exposicions, estudis i suport a les entitats.
Pel que fa a la vessant d'atenció i ajuda a dones que han patit discriminació, els objectius per al 2010 són mantenir el nivell d'atencions i qualitat del servei, liderar la revisió i l'ampliació del protocol contra la violència de gènere i la intervenció comunitària a través de les activitats de sensibilització.
En aquest sentit, es manté el nivell d'estructura i horaris del CAD (Centre d'Atenció a la Dona) per aquest 2010. Durant l'any passat es van rebaixar les llistes d'espera d'atenció psicològica i es van introduir noves línies de treball terapèutic en grup. Actualment una de les tasques prioritàries és l'elaboració d'un nou protocol d'actuació, que es presentarà a finals d'any i que inclourà els aspectes de la prevenció, detecció, atenció i recuperació de les dones que pateixen violència, com també la protecció dels seus infants.
Durant els darrers mesos les professionals del CAD s'han incorporat a la intervenció comunitària i aporten el seu coneixement i la seva experiència en la sensibilització i en la prevenció i detecció de situacions de violència.
Pel que fa a l'àmbit de política municipal, l'any 2010 hi ha previst continuar amb la implementació i avaluació constant del Pla d'Igualtat, mantenir i impulsar el paper de la consultoria per a tot l'Ajuntament per aplicar polítiques transversals d'igualtat. En aquest sentit, s'assessoren els departaments municipals en matèria d'igualtat per al desenvolupament diari de les accions municipals i, finalment, també s'ha previst mantenir i potenciar el Consell Municipal d'Igualtat.
|