
Les instal·lacions de Cal Marcet (c. de Pau Claris, 100) acolliran aquest diumenge, 21 de març, entre les 11 del matí i la 1 del migdia, la festa de cloenda de la campanya "Fem nostra la seguretat de tothom!". La celebració, adreçada als alumnes de les escoles participants, comptarà amb diverses activitats. És previst que a les 12 es porti a terme el lliurament de diplomes als alumnes que han estat durant les darreres setmanes Voluntaris de Seguretat Vial. Un acte que comptarà amb la presència de l'alcalde, Manuel Bustos.
Amb aquesta celebració es vol donar un reconeixement a les escoles i els estudiants que han pres part a la campanya i d'aquesta manera han demostrat el seu compromís amb el civisme i el servei a la comunitat.
La festa comptarà amb diverses activitats com jocs inflables, un circuit d'educació viària, exposicions de motocicletes, cotxes de la Policia Municipal i dels instruments d'emergència i demostracions de la Unitat Canina. A més, també es podrà visitar el Museu de la Policia.
El Circuit d'Educació Viària que s'exposarà és el mateix amb el qual s'imparteixen sessions educatives als alumnes de cinquè i sisè de primària. Compta amb semàfors, passos de vianants, senyals de prioritat i bicicletes. Una eina molt útil perquè els agents de policia puguin instruir als alumnes sobre les normes de circulació com a garantia de seguretat, tant per als vianants com per als conductors i conductores.
Pel que fa als vehicles i instruments d'emergència que s'exposaran, es podran veure 4 motocicletes i dos cotxes patrulla, així com també sirenes, els llums blaus i taronja, els elements de megafonia o la radio de comunicació.
En referència a la Unitat Canina, col·labora amb les diferents divisions de la Policia Municipal amb l'objectiu de detectar la presència de substàncies estupefaents. Es preveu fer-ne dues demostracions: la primera cap a 2/4 de 12 i la segona cap a 2/4 d'1 del migdia.
Aprenentatge, assoliment de valors i servei públic
La campanya "Fem nostra la seguretat de tothom!", impulsada per l'Ajuntament amb la col·laboració de les escoles i de les associacions de mares i pares d'alumnes, ha aconseguit aglutinar formació, assoliment de valors i servei públic. Gràcies a aquesta campanya, nois i noies de cinquè i sisè de primària actuen durant el mes de març com a Agents Voluntaris de Seguretat Vial, o el que és mateix, surten als carrers de l'entorn de les seves escoles per sensibilitzar els conductors i conductores sobre bones pràctiques a l'hora d'aparcar. I ho fan de dues formes: distribuint cartells als establiments i locals de la zona amb eslògans i recomanacions i imposant multes simbòliques als cotxes aparcats sobre les voreres o passos de vianants. Les accions també inclouen multes simbòliques a persones amb altres actituds com ara un mal ús de l'espai públic o que, per exemple, no es posen el cinturó de seguretat.
La campanya naixia amb el doble objectiu de millorar l'accés a les escoles mitjançant una mobilitat segura i potenciar el compromís cívic de tots els nenes i nenes. D'una banda, els infants aprenen i, d'una altra, poden aplicar l'après a la vida diària, tot oferint al mateix temps un servei al conjunt de la ciutat.
La sortida dels nens i nenes als carrers forma part del conjunt d'accions que integren la campanya adreçades als alumnes de cinquè i sisè de primària de les escoles de la ciutat i que inclouen formació, acció a l'entorn i conclusions.
Paral·lelament "Fem nostra la seguretat de tothom!" ha donat l'oportunitat als centres d'estendre el treball de mobilitat segura a tots els cursos i nivells educatius per tal de treballar temes de sensibilització o debatre sobre possibles accions que puguem fer en el nostre dia a dia per eradicar les conductes incíviques.
Han participat a la campanya prop d'una quinzena de centres educatius.
|