PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

L’A-cordant tanca el curs amb una actuació de l’alumnat participant i l’Orquestra Simfònica del Vallès a La Faràndula

L’actuació tindrà lloc aquest divendres, just abans del concert Txaikovski vs. Dr. Zhivago de l’OSV L’A-cordant tanca el curs amb una actuació de l’alumnat participant i l’Orquestra Simfònica del Vallès a La Faràndula

Enguany a l’A-cordant hi han pres part 140 alumnes de 4t i 5è de primària de les escoles Agnès Armengol i Joaquim Blume. A l’actuació hi assistiran mares i pares dels infants i professorat. Així mateix, és prevista l’assistència del tinent d’alcalde i regidor d’Educació, Joan Berlanga, i de la regidora de Cultura, Montserrat Chacon.

Amb aquesta actuació es tanca la segona edició de l’A-cordant, un projecte impulsat per l’OSV i l’Ajuntament amb l’objectiu de facilitar l’accés dels infants a la música, amb tots els beneficis educatius que aquest fet comporta per a la seva formació. En aquest segon curs, el programa ha duplicat el nombre d’alumnes participants respecte de l’edició anterior i ha passat de 70 a 140.

A més de l’actuació de l’alumnat, l’acte a La Faràndula inclourà la projecció d’un vídeo resum del projecte, en què s’expliquen els objectius i el desenvolupament del programa.

L’actuació al teatre municipal és la segona que reuneix els infants participants aquest any, atès que el passat 22 de maig, els nens i nenes van tocar a la plaça del Dr. Robert per mostrar la feina feta al llarg del curs.

Sobre el projecte

Amb l’A-cordant, que s’emmarca dins els Plans Educatius d’Entorn, els alumnes han format orquestres de corda i durant el curs han après a tocar els instruments, de la mà dels músics professionals de l’OSV i amb el suport del professorat de música de l’escola, destinant part de les hores lectives de música a la pràctica de conjunt i potenciant el creixement com a col·lectiu. Amb el programa, i per mitjà de la música, es treballa l’assoliment de diverses competències educatives i també de valors com la solidaritat, l’escolta activa, el treball en equip, l’esforç i la constància.

El projecte forma part de les iniciatives impulsades per promoure la formació artística als centres públics i on s’inscriuen accions com els tallers de coral i teatre que es porten a terme al migdia a escoles de Pla Educatiu d’Entorn i els tallers de guitarra a dos centres de la zona nord. Tot plegat en coherència amb el Pla per a l’Equitat i l’Èxit Educatiu (Èqxit), que també aposta per avançar en l’equitat en l’accés a la formació artística.