PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

L’Ajuntament de Sabadell requereix a Smatsa la continuïtat de tots els llocs de treball

La ITF no implica cap acomiadament de personal ni cap modificació del servei L’Ajuntament de Sabadell requereix a Smatsa la continuïtat de tots els llocs de treball

En el transcurs de la trobada, la direcció d’Smatsa va anunciar al consistori que l’aplicació de la ITF comportaria acomiadaments i reduccions de serveis, en la línia del que l’empresa ja havia anunciat, el 18 de juny, en roda de premsa.

L’actual Govern de Sabadell no ha sol·licitat en cap moment reduir el servei. Per tant, davant d’aquest anunci de la direcció de l’empresa, l’Ajuntament els ha requerit que, en un termini de cinc dies, aportin informació sobre quines funcions estan fent actualment les persones que, segons ha anunciat, vol acomiadar, així com el detall de com assumiran els serveis que actualment estarien fent aquestes persones.

L’Ajuntament vol avançar que no permetrà cap reducció de personal ni una reducció dels serveis prestats i que es requerirà a la direcció de l’empresa, tal com s’estipula al contracte, que mantingui la prestació dels serveis i del personal necessari, assumint les despeses d’explotació associades al seu risc i ventura

Cal recordar que el passat més de maig l’Ajuntament va requerir a l’empresa que facturés pels serveis efectivament prestats amb el preu contractual que va oferir, i no segons els equips que posava a disposició. Davant d’aquest requeriment, la direcció d’Smatsa va interposar un recurs contenciós administratiu i va anunciar “l’acomiadament immediat d’un mínim de 17 treballadors” i amb “l’empitjorament de les condicions de neteja a la ciutat”. (Més informació). Ara el jutjat contenciós administratiu número 9 de Barcelona ha resolt la vigència de la ITF.

Reunió entre l’Ajuntament i el comitè d’empresa

El Govern municipal vol deixar de manifest que no permetrà cap acomiadament i exigirà el compliment de tots els serveis contractuals, ja que té el compromís inamovible de vetllar per la continuïtat dels llocs de treball i de les condicions laborals. En aquest sentit, davant de l’anunci de la direcció de l’empresa d’acomiadaments de personal treballador, des de l’Ajuntament s’ha convocat, per a la propera setmana, una reunió amb el comitè d’empresa d’Smatsa per tractar aquest tema. Des del consistori es vol explicar directament als representants de la plantilla que la ITF no implica cap acomiadament de personal ni cap modificació del servei tal com des de la direcció s’està fent creure i que, per tant l’Ajuntament vetllarà per la continuïtat de tots els llocs de treball.

La ITF ni modifica els preus dels serveis, ni els redueix, sinó que assegura que l’empresa factura només pels serveis que realment fa i al preu que va oferir en la licitació, pel qual van ser contractats. 

Les reduccions de serveis per valor d’1,2 milions d’euros van ser pactades, abans del maig de 2015, pel govern del PSC, que, a part de reduir les freqüències de recollida d’orgànica, envasos i vidre, va aconsentir pagar per equips posats, suposadament, a disposició del servei.

Per al regidor de Serveis Municipals, Lluís Perarnau,

les diligències prèvies de la peça 28 del cas Mercuri acrediten que la facturació que s’ha anat fent fins ara ha permès a l’empresa compensar la baixa econòmica que van fer per tal de poder guanyar el concurs.

A més, Perarnau ha afegit que

Smatsa, gràcies a la presumpta conxorxa amb el govern municipal del PSC, esperava estalviar-se les obligacions que va contraure amb la seva oferta, que incloïa uns preus determinats per a uns serveis concrets. L’empresa, com qualsevol altra concessionària, ha d’assumir que no té cap altra opció que el compliment del contracte.

A partir del maig del 2015, l’actual Govern no ha fet sinó exigir el compliment del contracte i, per tant, Smatsa ha d’assumir aquestes obligacions.

Una exigència de compliment del contracte i de fiscalització dels serveis públics envers qualsevol tipus d’irregularitat que, d’altra banda, es va acordar per unanimitat del Ple municipal del passat 18 de setembre. (Més informació)

Podeu consultar tota la informació sobre el procés de fiscalització del contracte de residus i neteja aquí