PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Pas endavant per convertir el carrer de l’Onyar en un passeig arbrat que farà de balcó sobre el riu Ripoll (Copiar)

La Diputació de Barcelona va cedir un tram de la carretera BV 2432 Camí de Torre-romeu a l’Ajuntament de Sabadell Pas endavant per convertir el carrer de l’Onyar en un passeig arbrat que farà de balcó sobre el riu Ripoll (Copiar)

L’objectiu del contracte d’obres que surt a licitació amb un pressupost total de de 972.040,25 euros, IVA inclòs, són els treballs necessaris per a la urbanització dels carrer de l’Onyar i el camí de Torre-romeu, així com la millora de l’espai públic, després de la recent reconstrucció del mur que els separa.

En aquest sentit, destacar que el preu de licitació es divideix en dos lots diferents. Un per a la jardineria i el mobiliari, que disposa d’un pressupost de 93.193,59 euros, i un altre de 878.846,66 euros per obra civil, és a dir, paviments, instal·lacions, serveis...

El camí de Torre-romeu, a dia d’avui ja és una via d’un únic sentit de circulació, fet que ha generat més places d’aparcament a la zona, ja que es pot  estacionar a banda i banda del carrer. Aquest fet ha estat gràcies a la cessió del tram de la BV2432 de la Diputació a l’Ajuntament de Sabadell. S’ha passat, doncs, de les 67 places que hi havia abans de les obres a més de 150.

Cessió d’un tram de la carretera de Torre-romeu

El projecte del nou carrer de l’Onyar es podrà fer gràcies a la cessió d’un tram de la carretera BV-2432, entre els punts quilomètrics 1.300 i 1.590, per part de la Diputació de Barcelona. Aquest tram de la carretera de Torre-romeu, entre la ronda d'Ebre i el carrer del Segre, és on es van dur a terme les obres per refer el mur del carrer de l’Onyar, que patia deficiències estructurals. La cessió es va acceptar sense cap cost per a l’Ajuntament.

Les obres del mur van consistir en l’enderrocament de tot el mur existent; el sanejament de les terres; la derivació i conducció de les aigües naturals subterrànies i la construcció d’un mur nou i d’una nova barana, de forma que el carrer ha quedat perfectament estabilitzat.

El disseny del nou carrer és el resultat d’un procés participatiu amb els veïns, així com també ho va ser la reparació del mur.