PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Educació ajorna tots els tràmits de preinscripció i matriculació

En aquests moments es treballa en el calendari alternatiu, encara per determinar Educació ajorna tots els tràmits de preinscripció i matriculació

El termini de preinscripció de segon cicle d’educació infantil, primària i secundària havia de començar el proper 23 de març, però la declaració de l’estat d’alarma i el conseqüent tancament dels centres escolars obliga a posposar el tràmit de preinscripcions fins una data en què es pugui realitzar en condicions de normalitat.

Els centres escolars ja van tancar portes a Catalunya el passat 13 de març i ara el calendari escolar del curs 2019-2020 es veu totalment modificat.

Selectivitat, també ajornada

De fet, els Ministeris d’Educació i d’Universitats i les autonomies han acordat posposar els exàmens de selectivitat, tenint en compte la suspensió de les classes. Les proves estaven previstes a Catalunya els dies 9, 10 i 11 de juny. L'alteració de la data modificarà la resta del calendari, com ara les matriculacions a la universitat.

Per treballar des de casa

Per ajudar a mantenir l’activitat lectiva durant el confinament de la població, el Departament d’Educació ha posat a l’abast dels centres escolars una sèrie de recursos i materials que el personal docent pot fer arribar al seu alumnat. Es tracta d’activitats i tasques adequades a cada etapa educativa i que no seran considerades avaluables. L’objectiu és suggerir tasques que contribueixin al desenvolupament de l’autonomia personal i siguin significatives per a l’aprenentatge.

A través de la Xarxa Telemàtica de Catalunya (XTEC), es proposen orientacions diverses, com ara la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a al realitat de l’alumne, de cerca d’informació, indagació, lectura, culturals, artístiques, lúdiques, etc. En resum, hi ha propostes alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres. D’aquesta manera, també es fomenta que l’alumnat aprengui a gestionar el temps propi, s’autoreguli o prengui decisions.