PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Responsables municipals s’han reunit en línia amb les direccions dels centres públics de primària, en el marc de les trobades periòdiques que es realitzen amb l’àmbit educatiu

Responsables municipals s’han reunit en línia amb les direccions dels centres públics de primària, en el marc de les trobades periòdiques que es realitzen amb l’àmbit educatiu

En aquest marc, a la reunió d’aquest matí, que per primer cop s’ha celebrat de manera telemàtica, s’han abordat el manteniment de les escoles, la preparació de cara al setembre i, atesa l’excepcional situació, els efectes que la COVID-19 està provocant en l’educació. Sobre aquesta qüestió, s’han detectat desajustos en les dades que en el seu moment va facilitar la Generalitat en relació al nombre d’infants i adolescents que precisaven de tablets amb connexió. Aquestes dades es van recollir a través de les direccions dels centres, però segons sembla els criteris no van ser uniformes per a totes les direccions i és a partir d’aquí on s’han detectat desajustos en alguns nivells educatius.  És per això que l’Ajuntament demana a l’administració autonòmica que revisi les dades i aclareixi quantes tablets més es necessiten, per tal d’evitar que de cara al setembre es torni a produir aquesta situació.

Per tal de contribuir a reduir la bretxa digital, l’Ajuntament ha distribuït 376 tablets destinades a l’alumnat d’entre tercer i cinquè de primària de diversos centres educatius. Els dispositius facilitats a les escoles es consideren un préstec que en el seu moment retornaran als respectius centres i passaran a ser part de l’inventari de l’escola com a donació municipal.

Les tablets adquirides per l’Ajuntament complementen el programa “Centres educatius en línia” del Departament d’Educació de la Generalitat. En aquest cas, els dispositius de l’administració autonòmica s’han distribuït prioritzant infants i adolescents de centres de màxima complexitat com també aquells estudiants de la ciutat en situació de dificultat que cursa estudis de sisè de primària, quart d’ESO, batxillerat i cicles formatius, en tractar-se de cursos on es canvia d’etapa educativa. Així mateix, s’ha volgut cobrir la necessitat d’altres cursos intermitjos.