PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
MOBILITAT

Nou format de les targetes mensuals de TUS per donar més facilitats

Els usuaris valoren el servei amb un 7,8. Les noves tarifes de la TUS redueixen el preu dels abonaments mensuals per potenciar-ne l’ús habitual tus22

Les noves targetes T-Mes i T-Mes Jove, que s’han presentat avui, substitueixen les existents i introdueixen diverses millores per als usuaris del transport públic. D’una banda, la reducció del cost dels abonaments mensuals entre un 6,7% i un 11,4% en les tarifes 2017, per potenciar l’ús transport públic i afavorir els desplaçaments urbans sostenibles. De l’altra, el nou format de les targetes ofereix diversos avantatges per als usuaris, ja que són vàlides durant 30 dies consecutius a partir de la primera vegada que es fan servir i es poden fer viatges il·limitats durant aquest període. Fins ara el període de validesa coincidia amb el mes natural.

El canvi facilita que l’usuari no hagi d’esperar a final de mes per beneficiar-se d’un títol de transport bonificat, ja que podrà avançar la compra de targetes per als mesos posteriors i activar-les quan desitgi, sense haver de desplaçar-se mensualment a l’Oficina de Mobilitat. També s’evitaran els moments de saturació que es podien produir a l’Oficina a final de mes.

tus22milloresTargetes més modernes

Les noves targetes mensuals passen a ser magnètiques i s’han de validar a cada viatge a les màquines validadores de l’interior dels autobusos. Continuen sent targetes personals i intransferibles i ara caldrà escriure-hi el DNI o número d’identificació del titular, que igualment haurà d’acompanyar-les amb el document oficial acreditatiu en vigor. Qualsevol usuari por utilitzar la T-Mes. La T-Mes Jove s’adreça a persones menors de 30 anys.

Properament les targetes mensuals es podran comprar a diferents punts de la ciutat, com ja passa amb la T-10 de TUS, i no només a l’Oficina de Mobilitat. L’Ajuntament està treballant per posar en marxa, entre abril i maig, una nova xarxa de punts de venda per facilitar-ne la compra a diferents barris. També es faran obres a l’Oficina de Mobilitat per facilitar l’accessibilitat, millorar l’espai interior i permetre el pagament amb targeta de crèdit.

Noves tarifes

A partir de l’1 d’abril s’aplicaran les tarifes del 2017 del transport públic. Tot i que es van aprovar al desembre de 2016, no s’han aplicat fins que la Comissió de Preus de Catalunya les ha aprovat.

Les noves tarifes comporten una reducció de la targeta mensual i mensual jove i un increment del bitllet senzill i de la targeta de 10 viatges. D’aquesta forma la T-Mes passarà de 48,25 a 45 euros; la T-Mes Jove, de 36,70 a 32,50 euros; el bitllet senzill, d’1,45 a 1,50 euros, i la targeta de 10 viatges, de 8,40 a 8,50 euros.

El preu del títols de Sabadell representen un estalvi respecte als de l’ATM del 30% en al bitllet senzill; del 14% per a la T-10 i per a l’abonament mensual T-Mes, i del 7% respecte a la T-Mes Jove.

Xavier Guerrero, regidor d’Espai Públic, ha afirmat que “l’Ajuntament aposta fermament pel transport públic com a mitjà de transport a la ciutat, on la mobilitat sostenible ha de ser un dels eixos de desenvolupament urbà i on els usuaris del transport públic han de gaudir del millor servei i de les màximes facilitats per fer-lo servir”. I ha afegit que “amb les noves tarifes la nostra intenció és premiar l’usuari habitual, fidelitzar l’ocasional i cercar usuaris nous”. La nova estructura suposa una disminució de la tarifa mitjana ponderada del 0,17%, ja que es rebaixa el preu dels abonaments. També es mantenen els títols socials.

Els usuaris donen un 7,8 al bus

El resultat de les millores en el transport públic es reflecteix en l’enquesta de satisfacció dels usuaris realitzada durant el 2016, que puntua el servei amb una nota de 7,84. El 90% de les persones enquestades van valorar el servei com a Bé o Molt Bé. Els aspectes més valorats han estat el recorregut dels itineraris i el temps de viatge. En canvi, els menys valorats són la freqüència de pas i l’ocupació dels vehicles.

Entre els aspectes prioritaris del servei, els usuaris destaquen la puntualitat, la freqüència de pas i el recorregut. Entre els menys prioritaris hi ha la comoditat i neteja del vehicle i la comoditat de la parada.

Totes aquestes valoracions serviran a l’Ajuntament per analitzar el servei de transport públic urbà i incorporar-hi millores, a més de satisfer les necessitats i demandes dels usuaris.

Taula comparativa tarifes TUS 2016-2017 i TUS-ATM 2017:

 

grafictus22

 

 

Imprimeix Correu electrònic

Contacta

Departament de Mobilitat, Trànsit i Transport
C. de Pau Clarís, 100, 08205, Sabadell
Tel. 93 745 33 27

Informació i gestió Zona Blava (Vimusa)
Tel. 900 535 921

Informació i gestió bus urbà (TUS)
Tel. 93 727 00 90