PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Cloenda de la proposta de creació literària Seguint el Fil

Els alumnes de les escoles que hi han participat s’han trobat amb l’autora d’aquest curs, l’escriptora sabadellenca Anna Fité...

seguintelfil13Els alumnes de les escoles que hi han participat s’han trobat amb l’autora d’aquest curs, l’escriptora sabadellenca Anna Fité

Divendres passat i avui dimarts l’alumnat que enguany ha participat en l’activitat de creació literària Seguint el Fil s’ha trobat per grups amb l’autora Anna Fité. En la proposta, que forma part del programa Ciutat i Escola, un escriptor o escriptora escriu cada any el primer capítol d’un relat que després els nens i nenes continuen per classes seguint diversos fils. Aquest curs l’autora ha estat la sabadellenca Anna Fité i hi han participat uns 150 alumnes de 5è i 6è de primària de les escoles Creu Alta, Miquel Martí i Pol i Jesús Salvador.

Enguany, la història s’ha desenvolupat al Museu d’Art de Sabadell, amb alguns dels personatges dels quadres com a protagonistes. Durant l’activitat, i a més d’escriure el capítol d’inici, l’autor dóna orientacions a l’alumnat i professorat sobre la manera d’escriure, els personatges, el ritme, l’estructura, etc. Així mateix, els nens i nenes il·lustren la narració amb dibuixos relacionats amb el capítol que han escrit o els seus protagonistes. Aquest 2016-2017, de la història han sortit tres fils diferents. Tot plegat es veu reflectit al blog de Seguint el Fil.

Amb el Seguint el Fil, es potencia la creació literària i també el treball cooperatiu a classe i entre diferents centres, que comparteixen una mateixa història, afavorint alhora l’assoliment de diverses competències educatives.

A les tres trobades celebrades divendres i avui, i que constitueixen també la cloenda de Seguint el Fil aquest curs, Anna Fité ha traslladat a l’alumnat les seves impressions sobre les narracions escrites i altres aspectes relacionats amb l’ofici d’escriure, la creació literària, la literatura infantil, etc. Per la seva banda, els alumnes han pogut compartir el procés que cada grup ha seguit per elaborar la seva part d’aquesta història conjunta.