PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

AVUI PARLEM DE...-- La importància de la psicomotricitat al 0-3

L’equip educatiu del CEIF Joaquim Blume ens explica la importància d'una psicomotricitat integrada en la vida quotidiana.

Psicomotricitat i vida quotidiana

Som conscients de la importància que tenen les  primeres experiències vitals dels infants i que cos i moviment són protagonistes de l'expressió, la comunicació i l'aprenentatge de les criatures de 0-3 anys.

Tenint en compte que un dels principals objectius de l'escola bressol és aconseguir el desenvolupament global, harmònic i integral dels infants, hem de dissenyar propostes curriculars que tinguin com a base metodològica el joc lliure i espontani  i on el cos tingui un tracte privilegiat i propostes pedagògiques com la psicomotricitat.

Hem d’entendre però la psicomotricitat no només com a una sessió col·locada en un espai i en un temps determinat, sinó com una manera d'entendre i d'atendre les necessitats de les criatures al llarg de tota la jornada a l'escola bressol. És a dir, parlem d'una psicomotricitat integrada en la vida quotidiana.                  

Parlem, llavors, d'espais i materials que tenen en compte les necessitats de moviment i joc lliure de cada infant, des de la sala de nadons i les primeres conquestes motrius, passant per les aules de caminants i el joc pre-simbòlic, fins les de 2-3 anys, que han d'acollir l'arribada d'un incipient joc simbòlic. En aquest context, podem dissenyar sessions de psicomotricitat a la sala amb l'acompanyament d’un adult, que organitza espais i materials adaptats a cada grup d'edat i dóna seguretat física i emocional.

Les sessions de psicomotricitat amb mòduls, papers de diari, teles, capses de cartró, etc. permetran als nens i nenes experimentar el plaer sensoriomotor, jugant de manera lliure i passant de les sensacions corporals a les expressions simbòliques.

 

 

Equip educatiu de l’escola bressol Joaquim Blume