PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Connectant mons

A qui s'adreça:
Alumnes educació infantil, primària, ESO, batxillerat, formació professional i escoles d'adults.

Descripció:
Connectant mons és una proposta educativa telemàtica que combina l’activitat a l’aula i el treball en xarxa entre alumnat de 3 a 17 anys de diferents realitats culturals, econòmiques i socials, en la qual participen centres de tot el món.

Es treballa a través d’una plataforma telemàtica multilingüe en 8 llengües (italià, castellà, portuguès, anglès, francès, gallec, català i èuscar), en la qual s’interacciona i es treballa de manera cooperativa, organitzats en equips de treball de la mateixa franja d’edat. Cada any treballem una temàtica concreta relacionada amb l’educació per a una ciutadania global.

Aquest curs dirigint la mirada a la crisi climàtica: temps d'actuar. La crisi climàtica i l’escalfament global no són un problema del futur, sinó una realitat reconeguda àmpliament per la comunitat internacional que ens afecta ja a nivell global i local i que representa l’amenaça més gran a la qual s’enfronta la humanitat si volem continuar vivint en aquest planeta. 

Amb aquesta proposta educativa pretenem donar claus a l’alumnat per entendre el fenomen de la crisi climàtica des de la perspectiva mediambiental i social, donant eines per a l’anàlisi crítica i l’acció social transformadora i, alhora, presentar alternatives constructives des de les veus provinents del feminisme, la joventut i els pobles indígenes que permetin guiar la transició cap a solucions econòmiques més ecològiques i justes i ens permetin donar resposta a aquest repte global des de la realitat local de cada participant.

Metodologia:
- Activitats per a l'alumnat: la proposta educativa es treballa durant 12 setmanes en grups de vuit a dotze classes de la mateixa franja d’edat. Cada setmana, en accedir a la plataforma de treball, es proposa una sèrie d’activitats per a realitzar a l’aula i compartir en xarxa per mitjà de la plataforma online, de manera que es guia l’alumnat en el procés de descobrir, reflexionar, analitzar i buscar solucions relatives al tema que ens estem plantejant: la desigualtat i els drets socials.
- Mòdul del professorat: per donar suport a aquest procés de reflexió, el professorat compta amb un mòdul propi, al qual podrà accedir abans de començar l'activitat amb l'alumnat. Al mòdul podrà conèixer i navegar per les diferents etapes i descarregar els materials de suport (guia didàctica i documents complementaris), a més d’establir, a través d'un fòrum,  un primer contacte amb altres professors i professores que realitzaran la mateixa activitat
- Aprenentatge-Servei: a més, en aquesta edició es facilitarà també una guia d'Aprenentatge i Servei (ApS) perquè qui ho desitgi, pugui desenvolupar un procés d'aprenentatge i servei a la comunitat, en el qual l'alumnat es formi treballant sobre les necessitats reals de l'entorn amb l'objectiu de millorar-ho.
 
Fases i calendarització:
- Mòdul per al professorat: del 30 de novembre 2020 al 15 de gener de 2021. Familiarització amb l'activitat i la plataforma. Guies didàctiques. Recursos complementaris. Fòrum de professorat i resolució de dubtes.
- Activitats per a l'alumnat: del 18 de gener al 26 de març de 2021. Proposta didàctica per a cada cicle. Eines de comunicació.
- Trobades presencials: abril/maig. Elaboració de conclusions i compromisos comuns. Acció simbòlica i de denúncia.
 
Objectius:
- Entendre el funcionament de l’efecte hivernacle per reconèixer les causes del canvi climàtic i la situació d’emergència actual.
- Conèixer les conseqüències del canvi climàtic sobre el medi ambient i sobre les persones.
- Generar consciència crítica a partir de l’anàlisi dels nostres hàbits de consum/forma de vida i de la relació que tenen amb la crisi climàtica. 
- Treballar el desenvolupament de la resiliència (individual i col·lectiva) com a estratègia per afrontar la crisi climàtica (capacitat d’absorció, capacitat d’adaptació, capacitat de transformació).
- Fomentar l’acció individual i col•lectiva perquè l’alumnat es converteixi en activistes climàtics amb formes de vida sostenibles per al planeta i per a les persones.
 
Competències bàsiques:
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència d'autonomia i iniciativa personal
- Competència social i ciutadana
 
Mesures COVID-19:
És una activitat telemàtica i en funció de la situació de l'abril/maig en relació el COVID-19, s'anul·laran o s'adaptaran telemàticament les trobades presencials previstes.
Per intentar adaptar-nos a la més que probable excepcionalitat a les aules durant el curs que ve, a causa de la pandèmia de COVID-19 hem adaptat les propostes didàctiques per tal que, a més de treballar-les a classe, l’alumnat també les pugui fer a distància de manera autònoma i des de casa seva.
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: del 18 de gener al 26 de març 2021
Nombre d'alumnes per sessió: grup classe
Lloc de realització: centre educatiu
Cost: gratuït
 
Inscripció:
 
 
 
 
 
Oberta fins el 15 de gener 2021
 
Informació:
Oxfam Intermón
Persona de Contacte: Francesc Vives
Correu electrònic: vivesmir@telefonica.net
Telèfon: 610 880 052
 
Organització:
Oxfam Intermón
 

 

ImprimeixCorreu-e