PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
Anar a l'inici de Sabadell.cat

El batxillerat forma part dels ensenyaments postobligatoris (dels 16 als 18 anys) i consta de 2 cursos acadèmics.

Previsió de calendari per a la la presentació de sol·licituds de preinscripció 2021-22: de l'11 al 17 de maig de 2021.

L'escola bressol (el primer cicle de l'educació infantil) és l'etapa educativa dels infants dels 0 als 3 anys. Aquesta etapa es caracteritza per oferir un entorn molt proper al marc familiar, amb flexibilitat quant al temps i la forma d'acolliment, i s'adequa sovint a les necessitats de la família, amb una relació intensa amb els pares i les mares.

Què entenem per lleure?

És el temps lliure, acceptat de forma personal i no obligatòria, que ens permet, a partir del joc de les relacions no formals amb els altres, desenvolupar els valors humans dels individus.

Quan es tracta de donar resposta al temps lliure dels nostres nens i nenes cal garantir que, a més a més de jugar i passar-ho bé adquireixin hàbits i valors per al seu ple desenvolupament personal i social.

           

 

EL TEMPS LLIURE DELS INFANTS I JOVES, PROTAGONISTA DE LA CINQUENA EDICIÓ 

La cinquena edició del Fòrum es va celebrar dissabte, 3 de febrer, amb el temps lliure dels infants i joves com a protagonista. Sota el títol de "L'educació després de l'escola. Generem oportunitats per a tothom en el temps lliure", es va posar sobre la taula un tema de gran interès, fomentant la reflexió sobre les potencialitats educatives que té el temps un cop acaben les classes i plantejant qüestions com per exemple si aquest temps pot ser en alguns casos font de desigualtats, com es poden vincular les activitats extraescolars amb l'escola per aconseguir oferir coherència i equilibri en el territori, quin és el paper dels diferents sectors a l'hora d'aconseguir aquestes fites, etc...

Aquestes qüestions i altres van ser el punt de partida d'una reflexió col·lectiva que tenia com a objectiu consensuar línies de treball i proposar accions concretes que es puguin desenvolupar durant els propers anys en el marc del Pla per a l'equitat i l'èxit educatiu, que de fet dins les diferents Àrees d'intervenció que planteja, contempla diverses accions i mesures relacionades amb aquest àmbit.

 

ESTUDI DE LES ACTIVITATS EXTRAESCOLARS A SABADELL

Precisament, en el marc de la cinquena edició del Fòrum, es va presentar l'estudi "Activitats extraescolars de l'alumnat de Sabadell", realitzat per Servei d'Educació de l'Ajuntament de Sabadell, que aporta elements de reflexió i dades quantitatives sobre la participació dels infants i joves en activitats extraescolars.

L'estudi posa de manifest diverses desigualtats pel que fa a les extraescolars, tot apuntant diferències segons edat, gènere, nivells educatius o barris, entre altres paràmetres.

L'anàlisi s'ha fet partint d'un reconeixement a l'alt valor educatiu i socialitzador del temps de lleure, reconegut tant per la Llei d'Educació de Catalunya com també pel Pla per a l'Equitat i l'Èxit Educatiu de Sabadell. Les dades obtingudes han de facilitar la reflexió sobre el temps educatiu més enllà de l'escola i el treball conjunt entre els diferents agents (administracions, escoles, famílies, entitats, etc.) per la igualtat d'oportunitats de tots els infants i joves en l'accés a les propostes.

 

 

 

 

QUARTA EDICIÓ DEL FÒRUM EDUCATIU: QUÈ I PER QUÈ INNOVEM?

El Centre Cívic de la Creu Alta-Cal Balsach va acollir el 25 de novembre de 2017 la quarta edició del Fòrum Educatiu de Sabadell. En aquesta ocasió, i després dedicar les tres primeres edicions a l’elaboració del Pla per a l’Equitat i l’Èxit Educatiu, aquest quart Fòrum es va centrar en la innovació educativa, presentant-se sota el lema Què i per què innovem? La innovació educativa a debat.

Com ve sent habitual, la quarta edició del Fòrum va comptar amb una ponència marc, en aquesta ocasió a càrrec de l’expert en transformació digital, Genís Roca, que va pronunciar una conferència sobre les competències educatives que cal desenvolupar a la societat del segle XXI.

El programa va incloure, així mateix, una taula de debat sobre els processos d’innovació en l’àmbit educatiu, que va comptar amb representants de la Fundació Jaume Bofill, el Consorci d’Educació de Barcelona, l’Escola Nova 21 i l’Ajuntament de Viladecans.

 

  

Com superem els estereotips de gènere? La coeducació com a repte

(Si us plau, al Formulari, a banda d'omplir les dades, escolliu un del tres Grups de Treball)

{module [1842]}

L’Ajuntament de Sabadell tractarà les dades personals necessàries per a l’activitat del servei d’Educació, amb la finalitat de gestionar i fer difusió de temes de l’àmbit educatiu, en els termes que estableix el Reglament Europeu de Protecció de Dades RGPD 2016/679 i altra legislació vigent.
Les vostres dades no seran cedides a cap altra persona, sense la vostra autorització explícita. Podeu accedir a les vostres dades, rectificar-les o suprimir-les, oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, enviant la vostra sol·licitud a qualsevol oficina del Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Sabadell o enviant un correu electrònic a educacio@ajsabadell.cat. Les vostres dades es conservaran mentre no se’n sol·liciti la supressió .

Prova blalblabla L'escola bressol (el primer cicle de l'educació infantil) és l'etapa educativa dels infants dels 0 als 3 anys. Aquesta etapa es caracteritza per oferir un entorn molt proper al marc familiar, amb flexibilitat quant al temps i la forma d'acolliment, i s'adequa sovint a les necessitats de la família, amb una relació intensa amb els pares i les mares.Aquesta etapa té com a finalitat proporcionar als infants més petits les bases que els facin avançar en les relacions amb els altres, en el desenvolupament del llenguatge oral i el coneixement progressiu del seu entorn, iniciant-los en la seva autonomia i en l'adquisició d'hàbits de comportament.