Octubre
2018

Manifest de rebuig de la Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI i l’Ajuntament de Sabadell

La Taula de Gènere, Feminismes i LGTBI i l’Ajuntament de Sabadell condemnen el presumpte homicidi d’un menor, ciutadà de Sabadell, per part del seu pare, el passat 14 de setembre.

En primer lloc, volem transmetre tota la nostra força, amor i solidaritat a la família i al seu entorn proper, per tal que sàpiguen que en aquests moments de dolor profund no estan sols ni soles.

Malauradament, les agressions i els assassinats de dones, o dels seus fills o filles, són una notícia habitual en els mitjans de comunicació. Notícies a les quals sembla que cada vegada estem més acostumades i davant les quals cal reaccionar per visibilitzar-les i aturar-les.

Les violències masclistes vers les dones no són un fenomen aïllat. Són violències que constitueixen un sistema de relacions de poder que legitima i perpetua les desigualtats entre homes i dones. Són presents en totes les estructures de la societat i suposen la més greu vulneració dels drets humans de les dones.

Les agressions que es produeixen a través de la instrumentalització dels fills i les filles amb el principal objectiu de danyar la mare acostumen a produir un dany més profund que el que pugui produir qualsevol altre tipus d’agressió.

Davant d’això, és evident que cal seguir combatent la violència masclista en totes les seves facetes i a tots els nivells. Cal aconseguir una societat on les dones puguem viure lliures, sense opressions i sense pors. I cal combatre-ho des de la corresponsabilitat de totes i de tots, tant de la ciutadania com de les institucions.

El silenci ens fa còmplices!!!

Calen mecanismes que permetin detectar aquestes violències des d’un inici i actuar de manera conseqüent davant de cadascuna!

EXIGIM una resposta contundent i integral que posi en el centre les dones i que castigui qualsevol forma de violència masclista, sigui del tipus que sigui.

Hem de lluitar contra totes les violències masclistes!

Prou violències masclistes!