Habilitats personals i socials

Estàs pantallat?

A qui s'adreça:
Alumnes de cicle superior d'educació primària.

Descripció:
Mitjançant quatres escenes teatrals -que tracten l’ús del mòbil, els videojocs, la televisió, la publicitat, els xats i les xarxes socials- es plantegen situacions força habituals i quotidianes relacionades amb les pantalles. Com les fem servir? Les fem servir massa? Les hem de fer servir per tot i a tot hora? I què passa quan no les emprem bé?  A vegades ens fan sentir malament o fem sentir malament als altres depenent de com les utilitzem?.

Conduït per dos professionals amb formació de teatre i abordatge educatiu, les 4 escenes teatrals son el punt de partida que serveix per fer un posterior debat en el que es reflexiona, a nivell crític, sobre l’ús de les pantalles. Es promou un debat crític de les pantalles, tot apuntant cap a l’ús moderat d’aquestes.

Objectius:
- Reflexionar sobre l'ús abusiu de pantalles: mòbil, consoles, xats i e-xarxes socials, jocs d'ordinador i televisió.
- Relacionar pràctiques com el sedentarisme, l’aïllament i l’alienació amb l’ús excessiu de pantalles.
- Identificar altres riscos no desitjats de l’ús de les pantalles (oci poc variat, comportaments gregals, etc.
- Potenciar la participació en espais i activitats cara a cara. , tot reflexionant sobre el sedentarisme, l'aïllament i l'alienació que comporta l'ús excessiu de pantalles.
- Incitar la reflexió i l’anàlisi crític de les pantalles.

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència digital
- Competència emprenedora
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
 
Desenvolupament:
Dates de realització i horaris: a pactar amb el centre educatiu
Durada: 1 hora i mitja
Nombre d'alumnes per sessió: 1 o 2 grups classe per sessió
Lloc de realització: al mateix centre educatiu
Cost: primera activitat 273 € (hi poden haver dos grups classe simultàniament a l'activitat). La segona activitat, sempre que es realitzi el mateix dia, 221 €. L'activitat amb l'obra gravada té un cost de 175 €
Material didàctic que acompanya el teatre: és una eina perquè l’equip educatiu reforci i complementi l’abordatge educatiu de l’obra, mitjançant activitats per realitzar amb l'alumnat  a l’aula i promoure la implicació de la família. El paper d’aquesta serà fonamental a l’hora de fomentar l’ús responsable dels infants amb les TIC.
Guia didàctica
Observacions: es necessita un possible espai escènic d'uns 4x6 metres lliures (sense incloure la platea o zona de públic) per l'execució de la peça teatral, 2 taules individuals,  tres cadires, bolígrafs, folis (preferiblement paper reciclat) i un allargador de corrent elèctric. 
Durant tota la sessió és necessària la presència d'un o més educador/a o monitor/a, tant pel que fa a la detecció i possible abordatge posterior d'inquietuds o conflictes que hagin aflorat fruit del debat, així com per vetllar pel bon funcionament de l'activitat.
 
Inscripció:

Informació:
Educació per a l'Acció Crítica
Telèfon: 93 319 17 46
Correu electrònic: agenda@edpac.cat

Organització:
Educació per a l'Acció Crítica i Servei de Salut

Imprimeix