La moda que incomoda
A qui s'adreça:
Alumnat de 6è d'educació primària i 1r cicle d'ESO.
Alumnat de 6è d'educació primària i 1r cicle d'ESO.
Descripció:
Aquesta activitat ofereix als participants l'oportunitat de reflexionar sobre el model de producció i consum de roba actual. L'objectiu es conscienciar-los sobre la necessitat de repensar-lo i canviar-lo, adoptant nous hàbits de consum més sostenibles.
Aquesta activitat ofereix als participants l'oportunitat de reflexionar sobre el model de producció i consum de roba actual. L'objectiu es conscienciar-los sobre la necessitat de repensar-lo i canviar-lo, adoptant nous hàbits de consum més sostenibles.
S'estructura en tres grans blocs:
-
Introducció: la roba és un tema complex, no és com qualsevol altre producte o servei que podem adquirir. Per entendre l'actual model de consum, cal tenir en compte diversos factors econòmics, socials, psicològics, etc. També s'identifiquen les diferents etapes del cicle de vida d'una peça de roba.
- Joc de rol: la roba des del punt de vista de les marques. Aquesta és una dinàmica de treball per grups en la que, a través de la resolució de tres proves, l'alumnat identifica els diferents models de producció de roba (multinacional, local, etc.) i els impactes socials i ambientals que se'n deriven.
- Consumidors responsables: en aquesta dinàmica, es parla d’aspectes de la roba des del punt de vista del consumidor i es realitza un joc final de preguntes i respostes per recordar la importància d'incorporar hàbits de prevenció i reutilització dels residus tèxtils.
Objectius:
- Prendre consciència dels impactes ambientals i socials de l'actual model de producció i consum de roba.
- Identificar les principals característiques de l'actual model de consum de roba i com ha canviat al llarg del temps.
- Reflexionar sobre la funció social de la roba i per què es compra.
- Incorporar hàbits de prevenció i reutilització dels residus tèxtils.
Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria
- Competència personal, social i aprendre a aprendre
Desenvolupament:
Dates de realització: de dilluns a divendres en horari lectiu, durant el curs escolar.
Durada: 1 hora i 30 minuts per grup classe
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: centre educatiu
Cost: gratuït
Material:
- A càrrec de l’escola: aula amb ordinador, pantalla i projector i espai per organitzar als participants en cinc grups de treball.
- A càrrec de l’educador/a: la resta del material necessari per a la realització de l’activitat.
Observacions: en cas de participar més d’un grup classe, les sessions han de ser consecutives (en un mateix dia).
Durada: 1 hora i 30 minuts per grup classe
Nombre d'alumnes per sessió: 1 grup classe
Lloc de realització: centre educatiu
Cost: gratuït
Material:
- A càrrec de l’escola: aula amb ordinador, pantalla i projector i espai per organitzar als participants en cinc grups de treball.
- A càrrec de l’educador/a: la resta del material necessari per a la realització de l’activitat.
Observacions: en cas de participar més d’un grup classe, les sessions han de ser consecutives (en un mateix dia).
Inscripció:
Informació:
Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental
Correu electrònic: ccvoc.eduambiental@ccvoc.cat
Telèfon: 93 700 14 52
Organització:
Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Occidental