PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES

Una casa per a la Xiomara

A quina necessitat, repte o millora dóna resposta?
La Xiomara és una jove mare miskita que a causa d'un tret fortuit va quedar en cadira de rodes. Viu a un llogaret a la selva hondurenya -la Moskitia d'Hondures- i allà les cases són de fusta i estan elevades respecte el terra. Per tant, amb la cadira de rodes no pot sortir ni fer vida normal. Necessitem recaptar diners per construir una casa senzilla a peu de carrer, per permetre la llibertat de moviment, i amb bany i dutxa, per garantir la higiene dins de la casa.

Definició del servei:
Els alumnes participaran en:

  • Activitats de captació de fons: participant en paradetes de l'entitat en diverses fires a Sabadell i organitzant un torneig esportiu a l'escola o bé una activitat cultural i lúdica (teatre, danses, karaoke, etc.) per recaptar fons.
  • Activitats de difusió: difonent el hastag #unacasaperxiomara o #unacasaparaxiomara i elaborant un clip de curta durada, per difondre a través de les xarxes socials.

Accions d'aprenentatge:
Els alumnes treballaran en equip i s'organitzaran per grups en funció de les tasques; coneixeran les capacitats i els riscos de les xarxes socials; aprendran a comunicar-se, expressar idees, relatar una història; desenvolupar la creativitat; conèixer altres cultures; reflexionar sobre la pobresa i la violència; empatia; aprendre les dificultats en què es troben les persones amb mobilitat reduïda; organitzar un projecte i realitzar el seguiment del cost de les activitats, per buscar les opcions més econòmiques o gratuïtes.

Competències clau:
- Competència ciutadana
- Competència digital
- Competència emprenedora
- Competència en comunicació lingüística
- Competència en consciència i expressió culturals
- Competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria
- Competència personal, social i aprendre a aprendre

Objectius
- Aprendre a treballar en equip
- Respectar les opinions dels altres
- Conèixer les capacitats i riscos de les xarxes socials
- Expressar les idees d'una manera clara i concisa
- Fomentar la creativitat
- Conscienciar de la riquesa i la diversitat cultural
- Empatitzar amb altres per
sones
- Prendre consciència de les barreres arquitectòniques que pateixen les persones amb mobilitat reduïda
- Organitzar un projecte

Desenvolupament:
Nombre d’alumnes: 1 grup classe
Temporalització i horaris: el projecte es pot treballar al llarg del curs, però segons les preferències del centre educatiu, es pot escurçar a un o dos trimestres. L'horari prioritari serà l'escolar per a crear el material i pensar en la campanya. No es descarta eventualment horari de cap de setmana (en cas de participar en fires) o de tarda.
Localització del servei: Sabadell
Abast territorial: Global. Es tracta d'un projecte emmarcat en l'àmbit de la cooperació internacional.

 

Informació i inscripció:
Fundació SID Moskitia
Persona de contacte: Judith Sánchez
Correu electrònic: sidmoskitia@gmail.com
Telèfons: 665499823 | 665021266
Web

 

Imprimeix Correu electrònic