PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
  •  
  •  
  •  
  •  
 
HABITATGE
19
Setembre
2016

Sabadell participa en les II Jornades de la Federació Intervegas, amb la voluntat de dinamitzar el Parc Agrari

Tècnics de l'Ajuntament de Sabadell hi han participat a Villenas

IntervegasTècnics municipals han participat aquest cap de setmana en les II Jornades de la Federació Intervegas que s’han fet a Villena (Alt Vinalopó), una trobada que ha tingut per objectiu promoure i executar mesures per protegir els territoris agraris històrics.

Les Jornades han estat un espai per potenciar el desenvolupament d’activitats agroecològiques a les zones agràries que envolten les ciutats. A més, s’han intercanviat experiències relacionades amb la biodiversitat agrària i la sobirania alimentària.

La voluntat municipal és aplicar algunes de les experiències al Parc Agrari de Sabadell, que és un espai agroforestal protegit no urbanitzable, amb un paisatge que combina boscos i torrents amb terres de conreu de secà i regadiu.

El parc disposa de 586 hectàrees, on es troben elements representatius del patrimoni natural i arquitectònic de la ciutat, i combina la propietat i la gestió privada –el 78% de l'espai– amb la propietat i gestió pública –el 22% de l'espai).

Al Parc Agrari es desenvolupa una important recerca agrària de cultius vegetals autòctons, per mitjà de la Fundació Miquel Agustí.