Skip to main content
PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
 
HABITATGE
10
Agost
2018

Tractament preventiu a més de 550 plàtans de Sabadell, diumenge a la nit

S’actuarà contra el tigre del plàtan, la nit del 12 al 13 d’agost

No video selected.

La nit del diumenge 12 al dilluns 13 d’agost, entre les 11 de la nit i les 7 del matí, es durà a terme un tractament preventiu contra el tigre del plàtan (Corythuca ciliata) a 565 exemplars de plàtans que hi ha plantats dins el nucli urbà de Sabadell.

Els arbres afectats són plàtans (Platanus x acerifolia) i es troben a la plaça de Granados –26 exemplars–, a la ronda de Zamenhof –141–, al carrer d’Alguersuari i Pascual cantonada amb el carrer de Sentmenat –12–, a l’avinguda de l’Onze de Setembre –129–, a l’avinguda de Matadepera (des de l’avinguda de la Concòrdia fins a la plaça del Pi) –100–, a la plaça del Principat amb passeig de Sant Bernat –10– i al carrer de La Palma –147 exemplars.

Avui divendres s’han penjat rètols informatius als carrers afectats, amb l’objectiu que els ciutadans que viuen més a prop estiguin informats del que es farà.

D’altra banda, per tal de minimitzar les molèsties que puguin ocasionar els tractaments fitosanitaris, es recomana a tots el veïns de les zones afectades que mentre s’estigui duent a terme el tractament mantinguin les finestres tancades i que no deixin roba estesa ni animals domèstics als balcons o a les terrasses.

Aquesta actuació pretén reforçar la que es va fer entre el 24 de juny i l’1 de juliol, quan es va aplicar el mateix producte a 2.998 plàtans (Platanus hispanica) també de diferents espais de la ciutat. El reforç es fa habitualment al setembre, però enguany, per causa de les altes temperatures , s’ha avançat.