PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

L’Oficina d’Atenció a la Discapacitat ha atès 411 demandes en els sis primers mesos de funcionament

Un dels objectius marcats al Pla Estratègic d’Acció Social (PEAS) és donar una millor resposta a les necessitats que té la població, amb un model d’atenció  a aquest col·lectiu centralitzat i facilitador de la seva relació amb l’administració pública, un avançament cap al model una finestreta única.

La bona acollida de l’OAD demostra que era un servei necessari, amb característiques que facilitin l’accessibilitat, com una ubicació cèntrica  i reserva d’aparcament. D’aquesta manera ajudem a la inclusió de les persones amb discapacitat i facilitem la seva vida diària i la relació amb les diferents administracions,

ha afirmat el regidor d’Acció Social, Gabriel Fernàndez.

L’OAD  atén els dilluns, dimecres i divendres, al matí de 10 a 1, amb la possibilitat de visita concertada per orientació i  gestió de casos, en coordinació amb serveis socials bàsics. A més, ofereix informació sobre tràmits municipals i avantatges fiscals relacionats amb la discapacitat i la dependència i sobre serveis específics per a persones amb discapacitat.

Precisament gairebé el 50% de les demandes tenen a veure amb la mobilitat i accessibilitat –targeta gratuïta de transport públic municipal, targeta i reserva d’aparcament i supressió de barreres arquitectòniques– i amb el procediment de valoració i reconeixement de la discapacitat i la dependència.

El 37% de les demandes procedeixen dels barris del Centre, Sant Oleguer i la Creu Alta. També destaca el fet que els Merinals i la Concòrdia són els barris on s’han atès una proporció més alta de demandes en relació amb la seva població.