Marta Farrés sobre la reivindicació de connectar el Vallès Occidental amb l’Aeroport del Prat amb RENFE: “És un moment clau per demostrar que hi ha una vertebració del país més enllà de la centralitat de Barcelona”

Escrit a .

Marta Farrés sobre la reivindicació de connectar el Vallès Occidental amb l’Aeroport del Prat amb RENFE: “És un moment clau per demostrar que hi ha una vertebració del país més enllà de la centralitat de Barcelona”

Sobre la reivindicació de connexió a través de l’R4, Marta Farrés ha explicat que

"davant la situació hem vist oportú fer front comú a la comarca per reivindicar un element que ja estava sobre la taula i que beneficiaria un milió de persones. El que demanem no significa que la Generalitat no faci la connexió que consideri, però l’enllaç a través de l’R4 ha de ser prioritari”.

Així mateix, Farrés ha afirmat que

"cal plantejar quin model de país volem. Si ens quedem amb un model antic de centralisme o apostem per vertebrar veritablement el país, anant mes enllà de Barcelona i el seu entorn més immediat. I tot plegat ara que tenim una  Barcelona saturada i on cal dotar la segona corona amb les infraestructures necessàries”.

En aquest sentit, ha afegit que

“és un moment clau per demostrar que hi ha una vertebració dels país més enllà de la centralitat”.

 Imatge de la reunió al Consell Comarcal del Vallès Occidental

Per la seva part, el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, ha explicat que

“davant l’anunci fet per la conselleria i també davant altres anuncis, el que fem és sol·licitar una convocatòria extraordinària del Consell d’alcaldies per poder traslladar al conseller que no estem d’acord amb qüestions que afecten la mobilitat, com la connexió amb l’aeroport, la Zona de Baixes Emissions o el canvi de tarifes del transport públic”.

 

Els assistents han signat una carta que avui mateix s’ha fet arribar al conseller de Territori exposant la situació. En la carta s’expressa que

“volem deixar palès que hi ha sèrie de decisions que pel seu contingut, les implicacions o conseqüències futures o bé pel nombre de persones a les quals afecten, requereixen la recerca del màxim consens possible. I per afavorir aquest consens, la informació i consulta al territori i els seus alcaldes i alcaldesses com a representants legítims dels ciutadans i ciutadanes és imprescindible”.

 

En relació a la proposta vallesana de perllongar l’R4 fins l’aeroport, a la carta s’especifica:

“La realització d’aquest nou servei a través de l’R4 permetria connectar directament les ciutats del Vallès Occidental, comarca que compta amb gairebé un milió d’habitants, amb l’aeroport de Barcelona. A més, aquesta proposta oferiria altres avantatges per al conjunt dels ciutadans i ciutadanes dels territoris i de la regió metropolitana, per diverses raons: permetria un enllaç amb més freqüències a l’aeroport del Prat; oferiria una opció de transport millor connectada amb la resta de línies de Rodalies i de serveis ferroviaris; suposaria una solució més beneficiosa per al conjunt de la xarxa de rodalies, ja que no ocuparia nous solcs. Mentre que l’opció d’introduir una nova llançadora congestionaria més la xarxa actual i podria suposar la supressió d’altres serveis”.

A la reunió d’avui han assistit el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez; el vicepresident tercer i conseller de Territori i transició ecològica, Carles Rodríguez; l’alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés; l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart;  l’alcalde de Cerdanyola del Vallès, Carlos Cordón; l’alcaldessa de Montcada i Reixac, Laura Campos; el regidor de Barberà del Vallès, Carles Ortiz; la tinenta d’alcalde de Terrassa; Lluïsa Melgares; la tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Vacarisses, Olga Serra; i el regidor de mobilitat de Viladecavalls, Jordi Amiguet.

Imprimeix