PLÀNOL DE SABADELLAdreces i telèfons d'emergènciesFARMÀCIES DE GUÀRDIARESTRICCIÓ DE TRÀNSIT
CA EN ES
 
L'AJUNTAMENT

Ja es poden recollir invitacions per als espectacles de la programació cultural d’estiu

Ja es poden recollir invitacions per als espectacles de la programació cultural d’estiu

Totes les activitats són a l’aire lliure, cosa que facilita la distància entre els assistents. La venda s’ha dissenyat de forma que s’eviti el màxim l’ús de paper, tot prioritzant la via telemàtica. També s’han ampliat els dies i hores d’obertura de taquilles per donar un servei el més adequat possible. Cada un dels espais té una dinàmica pròpia de venda d’entrades. No obstant això, els espais mantenen una singularitat comuna: les entrades estaran disponibles setmana rere setmana, és a dir, el dilluns, a partir de les 11 del matí, estaran disponibles les entrades dels espectacles de la setmana en curs.

Les propostes tindran lloc de dijous a diumenge. Els dijous i diumenges al pati de Ca l’Estruch, amb programació diversa; els divendres al pati del Casal Pere Quart, amb programació familiar amb el segell de La Sala, i els dissabtes a l’aparcament del bosc de Can Deu, on es podrà gaudir d’autocinema.

Òpera per a l’espectacle inaugural

La programació d’estiu arrencarà el dijous 2 de juliol, a les 10 del vespre, amb l’espectacle inaugural Nit d’òpera que presenta l’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS) amb músics de l’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV). Al pati de Ca l’Estruch es podrà sentir un repertori d’àries i peces operístiques conegudes, com l’”Aria del Conde de Almaviva” de Le nozze di Figaro de W. A. Mozart, l’”Habanera” de Carmen de G. Bizet, la “Romanza de Nemorino” de L'Elisir d’Amore de G. Donizetti, el “Duo de Isabella y Taddeo” de L'Italiana in Algeri de Rossini i l’”Intermezzo” de Cavalleria Rusticana de G. Bizet. Les veus solistes seran les de Carles Pachón, Laura Vila, Carles Cosías i la presentació anirà a càrrec de Carles Ortiz.

Projeccions, els dijous, al pati de Ca l’Estruch

Els dijous de juliol al pati de l’Estruch, a les 10 del vespre, es duran a terme també projeccions en gran pantalla. La primera sessió serà el dijous 9 de juliol, amb Pina, de Wim Wenders (Alemanya, 2011), sobre l’obra de la coreògrafa alemanya Pina Bausch. Ballarina, coreògrafa, professora de dansa contemporània i directora del Tanztheater de Wuppertal, Pina és una figura de culte de la dansa internacional i potser la més rellevant de l'època contemporània. 

El dijous 16 de juliol es projectarà una selecció de curtmetratges del MECAL. Qualitat, diversitat i originalitat són trets distintius del Mecal, el Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona, que és considerat un dels certàmens més consolidats del país. En aquesta sessió especial, es projectaran cinc curtmetratges de ficció procedents d’Espanya, Polònia, Austràlia i França. Siostry (Michal Hytros, Polonia, 2018), documental de 19 min.; Para Ayer (Celia Galán, Espanya, 2018), ficció de 6 min.; In a Lion (Karol Lindholm, Polonia, 2018), documental de 12 min.; Hors Piste (Léo Brunel i Loris Cavalier, França, 2019), animació de 6 min., i Bear (Nash Edgerton, Austràlia, 2011), ficció d’11 min.

El dijous 23 de juliol, projecció de Yuli, d’Iciar Bollaín (Espanya, 2018), sobre la vida del ballarí cubà Carlos Acosta. Yuli és el sobrenom d’Acosta i el seu pare l’anomena així perquè el considera fill d’Ogún, un déu africà, un lluitador. Malgrat tot, des de petit, Yuli ha fugit de la disciplina i l’educació. El pare sap que el fill té talent natural per a la dansa i per això l’obliga a assistir a l’Escola Nacional d’Art de Cuba. Malgrat les escapades i disciplina inicial, Yuli acabarà sent educat per la dansa i aconseguirà ser el primer ballarí de color que aconseguirà interpretar alguns dels rols més famosos del ballet, originalment escrits per a blancs i en companyies com el Houston Ballet o el Royal Ballet de Londres.

Finalment, dijous 30 de juliol, a 2/4 de 10 del vespre, es projectarà Elisir d'Amore de Gaetano Donizetti, a càrrec de l’AAOS, una òpera enregistrada al Teatre Auditori de Granollers el 24 de febrer del 2019 i que dura una 120 min.

Concerts, els diumenges, al pati de Ca l’Estruch

Els diumenges també al pati de l’Estruch i a les 8 del vespre tindran lloc diversos concerts. El primer serà el diumenge 5 de juliol amb la Banda de Música de Sabadell sota la direcció de Bernat Castillejo, que presenten Cant a l’estimada. El títol prové de l’última peça del programa, una sardana del compositor sabadellenc Carles Rovira. Es tracta de la peça que la Banda ha interpretat durant el confinament, des de casa, i que es pot trobar a les xarxes socials. Aquesta formació local tornarà a pujar a dalt d’un escenari amb un repertori de música fresca i alegre, amb obres de Wagner, Txaikovski, Offenbach, Soutullo i Vert, Chaplin i Rovira.

El diumenge 12 de juliol tindrà lloc el concert que la Jove Orquestra Simfònica del Vallès ha preparat durant la XIª Trobada que s’ha dut a terme aquest mes de juliol a la seu de l’OSV. Els joves intèrprets mostraran el treball que han fet durant l’encontre, sota la direcció del mestre Xavier Puig.

El diumenge 19 de juliol, a 2/4 de 10 del vespre, tindrà lloc la retransmissió de Plagliacci de Rugero Leoncavallo, una òpera de l’AAOS que fou enregistrada al Teatre Auditori de Granollers el 5 de maig del 2018 i que dura uns 75 minuts.

El diumenge 26 de juliol es podrà gaudir del musical Quedem! en versió femenina. Aquest cop les protagonistes són elles, amb un espectacle complex i amb un llenguatge teatral diferent, responent a la personalitat de les noies. Sense perdre el bon humor, les veus les posaran Clàudia Anyor, Beatriu Boronat, Ariadna Clapés, Cristina Fabero, Laura Hernández, Maria del Valle i totes dirigides per Adrià Aguilera.

Les entrades de tota aquesta programació són gratuïtes i es podran adquirir, 2 entrades per persona, a la taquilla del Teatre Principal, de dilluns a dissabte, al matí d’11 a 2/4 de 2 i a la de 6 a 2/4 de 9 –i el dia de l’espectacle fins a una hora abans que comenci–, com també en aquest web web. Si han quedat entrades per vendre es podran recollir a l’entrada del recinte 30 minuts abans de l’inici de la sessió. L’aforament d’aquest espai és de 119 cadires, separades convenientment per respectar la distància de seguretat.

Autocinema, els dissabtes, a l’aparcament del bosc de Can Deu

Els dissabtes és el torn de l’autocinema, que es farà a les 10 del vespre, a l’aparcament del bosc de Can Deu, amb entrada per l’avinguda de Matadepera. Amb capacitat per a un centenar de cotxes, els nostàlgics de temps passats podran veure cinema des del vehicle. Les pel·lícules són: Grease, el 4 de juliol; Viernes 13 (programada pel Festival de Cinema de Terror de Sabadell), l’11 de juliol; Parásitos, el 18 de juliol, i Vaiana, el 25 de juliol. Els tres primers títol són en versió doblada a l’espanyol, mentre que l’últim es podrà veure en versió catalana.

Les entrades són gratuïtes i n’hi ha un centenar de disponibles. Hi ha una entrada per cotxe, que s’haurà de validar, i es podran trobar en aquest web fins a una hora abans de començar la sessió.

Programació familiar, els divendres, al pati del Casal Pere Quart

La programació per a les famílies constarà de 5 espectacles programats per Rialles, que es podran veure els divendres, a les 7 de la tarda, al pati del Casal Pere Quart. Així, el divendres 3 de juliol, serà el torn de Marcel Gros amb La gran aventura. El divendres 10, Sergi Buka presentarà Magikíssim. El divendres 17, Industrial Teatrera portarà Nàufrags. El divendres 24, Festuc Teatre presentarà La mongetera màgica i, finalment, el divendres 31, Pep López portarà Contes per minuts.

Seran espectacles de pagament i el 10% d’entrades es destinarà a programes socials amb els quals ja col·labora LaSala. Aquestes entrades ja estan a la venda des del 25 de juny i només poden adquirir en línia aquí, al preu de 8 € –6 € els amics de La Sala–, tot i que els nens de fins a 2 anys no necessiten entrada si seuen a la falda d’un adult. En aquest cas, es poden comprar entrades per a tota una unitat de convivència, que podran seure junts però distanciats d’altres grups.